وزیر جنگ اسرائیل: داعش را به ایران ترجیح میدهیم!

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 12079

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تأکید بر اینکه ایران همچنان دشمن شماره یک این رژیم محسوب می شود اعلام کرد تسلط داعش بر سوریه را به قدرت گرفتن ایران در این کشور ترجیح می دهد.

به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی تایمز، موشه یعالون روز سه شنبه طی سخنرانی خود در موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به حاضران گفت: «من می خواهم تأکید کنم که ایران هنوز هم دشمن اصلی ماست، هرچند اخیراً یکی از مقامات نظامی کشور [مشخصاً فرمانده ارتش] نظرات متفاوتی را در این خصوص مطرح نموده است. ما حتی ترجیح می دهیم در صورت سقوط رژیم بشار اسد، داعش کنترل سوریه را در اختیار بگیرد، نه نیروهای نیابتی ایران».

این وزیر صهیونیستی در خصوص دلایلش برای ترجیح دادن داعش به ایران تصریح کرد: «داعش به هیچ وجه قابلیت های ایران را ندارد. ایران یک رژیم سرسخت و خشن است که برای تسلط بر منطقه برنامه ریزی کرده است. حزب الله لبنان نیروی نیابتی ایران است که می تواند در هر زمانی علیه ما اعلان جنگ کند. علاوه بر این، ایران در حال حاضر در پنج قاره آسیا، اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی، زیرساخت های تروریستی دارد و قادر است در صورت لزوم از آنها استفاده کند».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین در مورد اجرای توافق هسته ای نیز خاطرنشان ساخت: «توافقی که بین ایران و قدرت های جهانی شکل گرفت و اکنون اجرای شده، تنها زمان مورد نیاز ایران برای دستیابی به بمب هسته ای را از سه ماه به یک سال افزایش داده است اما باید توجه داشته باشیم که اگر ایران از لحاظ اقتصادی احساس امنیت کند، حتی می تواند حتی بازه ای کمتر از یک سال نیز بمب هسته ای بسازد».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟