وزیر امور مهاجرین: بیش از 5 میلیون افغان در خارج از کشور مهاجر هستند

  • انتشار: ۲۸ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34573

سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان می گوید بیش از 5 میلیون افغانستانی در خارج از کشور مهاجر هستند. بیشتر این مهاجران در کشورهای ایران و پاکستان زندگی می کند.

بر اساس آمار وزارت مهاجرین و عودت کنند‎گان افغانستان در حال حاضر نزدیک به شش میلیون شهروند افغانستان، مهاجر در پنج حوزه جهان زندگی می‎کنند.

سید حسین عالمی بلخی وزیر این وزارت که روز گذشته (دو شنبه) با شماری از مقام‎های افغان و مسئولان نهادهای جهانی در مراسم تجلیل از روز بین المللی مهاجر سخن می‎گفت اظهار داشت، در حال حاضر زند‎گی مهاجرین نسبتا از وضعیت مبهم بیرون شده‎است.

وی می‎گوید، جانب افغانستان با کشورهای که پناهجویان افغان را میزبانی می‎کنند به تفاهم و مدیریت مشترک رسیده‎اند.

او افزود: “ما بیش از پنج اعشاریه شش میلیون مهاجر فعلاً در خارج از کشور داریم که در پنج حوزه مهاجرتی حضور دارند، ایران با بیش از دو میلیون مهاجر، پاکستان هم حدود دو میلیون و بقیه در اروپا، کشورهای آسیایی، امریکا و آسترالیا زنده‎گی می‎کنند.”

این اظهارات در حالی مطرح می‎شوند که نهادهای مربوط به حقوق بشر و مهاجرت و مقام‎های دولت افغانستان در مراسم تجلیل از روز جهانی مهاجر در کابل گرد هم آمده‎اند.

این در حالیست که طی سه سال اخیر بیش از 280 هزار نفر از شهروندان افغانستان به دلیل وضعیت بد امنیتی و اقتصادی کشور را ترک کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟