وزیر اطلاع رسانی داعش کشته شد

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 15685

وزارت دفاع آمریکا از کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد داعش به نام وائل عادل حسن سلمان الفیاض در حملات هوایی آمریکا خبر داد. او وزیر اطلاعات و مغز متفکر ویدئوهای تبلیغاتی داعش بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پنتاگون جمعه ۱۶ سپتامبر اعلام کرد که وائل عادل معروف به «داکتر وائل» در حمله هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده به رقه در سوریه، در نزدیکی این شهر کشته شد.

در اطلاعیه پنتاگون آمده است که دکتر وائل وزیر اطلاعات و یکی از اعضای برجسته شورای گروه حکومت اسلامی و گروه رهبری داعش بود. او همچنین مغز متفکر ساخت ویدئوهای تبلیغاتی داعش بود که صحنه‌هایی از شکنجه‌ها و اعدام‌ها را به تصویر می‌کشید.

پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون گفت وائل از نزدیکان ابو محمد العدنانی، سخنگوی داعش و رهبر طرح‌ریزی حملات تروریستی نیز بود. عدنانی در حملات هوایی آمریکا به سوریه در ۳۰ اوت گذشته کشته شد.

پنتاگون جمعه ۱۶ سپتامبر اعلام کرد که نیروهای عملیاتی ویژه ایالات متحده، ارتش ترکیه را در حملات به نقاط شمالی سوریه همراهی می‌کنند و حمله‌های نیروهای مخالف دولت سوریه را با داعش در مناطق مرزی سوریه در شمال این کشور و شهر جرابلس و مناطق شرقی را تأیید کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟