وزیر احیا و انکشاف دهات: قبل از حکومت وحدت ملی پنج ولایت با کمترین انکشاف روبرو بود

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16671

نصیر‌احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات می‌گوید که پنج ولایت در دوره حکومت قبلی کمترین انکشاف را دارا بوده است که این ولایات شامل فراه، غزنی، میدان وردک، پکتیکا و دایکندی بوده است.

نصیر‌احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات روز گذشته در امضای قرارداد ۳۲ پروژه‌ی انکشافی گفت که: “من زمانی که به این وزارت آمدم یک بررسی کردم، در آن بررسی پنج ولایت با سطح پایین انکشاف قرار داشتند که در آن جمله فراه، غزنی، وردک، دایکندی و پکتیکا بود”.

وی علاوه کرد که وزارت احیا و انکشاف دهات ولایت‌هایی که به کمترین وجه از پروژه‌های انکشافی برخوردار شده‌اند را در صدر اولویت‌ها قرارداده و تلاش دارد انکشاف متوازن را نهادینه کند.

آقای درانی نا‌امنی‌ها را از دلایل عمده‌ی عدم توازن در انکشاف خوانده، گفت: «اگر دقیق گفته باشم ما ۱۱۸ میلیون دالر را به مصرف رساندیم که بامیان و دایکندی به این میزان رشد رسیدند. اما متاسفانه ولایت‌های فراه، پکتیکا، وردک و غزنی تا اکنون در همان سطح پایین قرار دارند که تلاش می‌کنیم یک کاری برای رشد این ولایت‌ها انجام بدهیم و تعصب مثبت را در مورد این ولایت‌ها داشته باشیم، اما شرایط به گونه‌ای ست که نا‌امنی‌ها مانع از تطبیق پروژه‌های ما می‌شود. در غزنی یک مشکل ما این است ساحاتی را که ما می خواهیم کار بکنیم و تحت پوشش ما است، نا امن هستند و همین مشکل را در وردک هم داریم. در پکتیکا متاسفانه کار نشده و فراه هم‌چنان که نا‌امنی‌ها در آن‌جا وجود دارد؛ در کل ولایت‌های نا امن بیشتر در سطح پایین قراردارند.»

وزارت احیا و انکشاف دهات روز یک‌شنبه قرار داد اعمار ۳۲ پروژه انکشافی به ارزش ۳۱۷ میلیون افغانی را با شورا‌های انکشافی قریه و یک تعداد شرکت‌های خصوصی امضا کرد که پروژه‌های قرار‌داد شده شامل پل، پلچک، ساختمان مکاتب، سرک‌ها، کانال‌ها، سر‌بند‌ها، چاه‌های عمیق، شبکه آبرسانی، دیوار محافظتی و دیوار استنادی بوده که تحت نظارت دفتر انسجام ساحه‌ای، ریاست آبرسانی، برنامه کارد-‌اف و انستیتیوت انکشاف دهات می‌باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟