وزارت مبارزه با مواد مخدر: در سال 95 کشت مواد مخدر 10 درصد افزایش داشته است

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19810

مقامات در وزارت مبارزه با مواد مخدر می گویند که این وزارت در سال 1395 هیچ گونه دستاوردی نداشته است و کشت مواد مخدر در سال جاری، در کشور 10 درصد افزایش داشته است.

محمد حنیف دانشیار، سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر، امروز (شنبه) در یک نشست خبری از دستاوردهای یک سال این وزارت گزارش ارایه کرد.

آقای دانش یار می گوید که این وزارت در قسمت تخریب مزارع کشت کوکنار در سال ۱۳۹۵، دستاوردی نداشته و به دلیل ناامنی ها هیچگونه تخریبی از مزارع کشت کوکنار صورت نگرفته است.

او تاکید کرد که در سال جاری در ولایات هلمند، قندهار کشت کوکنار کاهش داشته اما در بدل آن ولایت بادغیس شاهد بیشترین کشت کوکنار بوده است.

به گفته وی تنها در ولسوالی غورماچ ولایت بادغیس در سال۹۵ در ۱۷هزار جریب زمین کوکنار کشت صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر می گوید که در سال پیشرو این وزارت برنامه جامع برای تخریب مزارع کوکنار روی دست داشته و دراین قسمت آمادگی کامل دارد.

به گفته وی، تخریب مزارع کوکنار در ولایات گرم سیر از اول ماه حمل آغاز می شود.

آقای دانش یار می گوید که در سال جاری این وزارت کمپ های تداوی معتادین را در چندین ولایت ایجاد کرده است که این کمپ ها گنجایش بیش از ۸ هزار نفر را دارا است.

همچنین وزارت مبارزه علیه مواد مخدر در نظر دارد تا براساس طرزالعمل جدید خود، فروش مواد مخدر در کشور را قانونی بسازد.

براساس طرح جدید این وزارت، در نظر است تا معتادان، مواد مخدر مورد نیاز خود را از آدرس های رسمی تهیه کنند و تهیه مواد مخدر از مکان های غیررسمی جرم پنداشته شود.

سخنگوی این وزارت افزود که این وزارت یک برنامه آگاهی دهی و جمع آوری نظریات مردم در مورد چگونگی مبارزه با مواد مخدر در سرتاسر کشور انجام داده است که این نظریات مردم در مورد تعدیل قانون مبارزه با مواد مخدر و طرزالعمل های این وزارت موثر واقع شده است.

آقای دانش یار می گوید که این وزارت، ۶ طرز العمل را در سال ۱۳۹۵ تهیه کرده است که یکی از آن ها طرز العمل جلوگیری از اعتیاد می باشد.

به گفته سخنگوی این وزارت، این طرزالعمل، وزارت مبارزه با مواد مخدر را در بخش ثبت وجمع آوری آمار دقیق معتادین کمک می کند.

در حال حاضر براساس آمار وزارت صحت عامه، ۳ میلیون نفر در افغانستان معتاد به مواد مخدر هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟