وزارت صحت عامه: آمار خودکشی زنان در افغانستان بیشتر از مردان است

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 58767

مسئولان در وزارت صحت عامه می‌گویند که آمار خودکشی در افغانستان تفاوت چندانی با سایر کشورها ندارد و براساس بررسی که در سال ۲۰۱۸ انجام شده‌است، آمار خودکشی در افغانستان ۷٬۲۵ درصد بوده‌است.

منابع در طب عدلی کابل می‌گوید که در ماه نخست سال جاری خورشیدی نزدیک به ۱۱۵ تن خودکشی کرده‌اند و آمارها نشانگر افزایش موارد خودکشی در میان شهروندان افغانستان است.

با این حال مسئولان در وزارت صحت عامه می‌گویند که آمار خودکشی در افغانستان تفاوت چندانی با سایر کشورها ندارد و براساس بررسی که در سال ۲۰۱۸ انجام شده‌است، آمار خودکشی در افغانستان ۷٬۲۵ درصد بوده‌ است.

«بشیر سروری» مسئول دیپارتمنت صحت روانی وزارت صحت عامه به رسانه‌ها گفت: «در سال ۲۰۱۸ ۷٫۲۵ درصد مردم فکر خودکشی را داشتند، ۳٬۹۶ تن پلان خودکشی را طرح‌ریزی کردند و ۳٬۴۳ درصد از افراد اقدام به خودکشی کردند».

به گفتهٔ سروری، افکار، طرح و پلان خودکشی در افغانستان زیاد است، اما اقدام به خودکشی کمتر می‌باشد. بنابر مشکلاتی که مردم دارند، فکر خودکشی را می‌کنند، اما اقدام به خودکشی اندک اتفاق می‌افتد.

وی آمار خودکشی در بین زنان را نسبت به مردان بیشتر دانسته می‌گوید، آمار خودکشی در میان زنان ۸۵ درصد نسبت به مردان [بیشتر] است و ولایت هرات در صدر ولایاتی است که بیشترین خودکشی زنان را به خود اختصاص داده‌است.

مسئول دیپارتمنت صحت روانی وزارت صحت تأکید کرد، ازدواج‌های اجباری، بد دادن، ازدواج‌های زیر سن و در کل سنت‌های ناپسند حاکم در جامعه سبب شده تا زنان بیشتر دست به خودکشی بزنند.

به نوشته پیام آفتاب، آقای سروری خودکشی در میان ثروتمندان جامعه را نسبت به فقیران بیشتر عنوان کرده می‌گوید، اکثریت کسانی که در افغانستان دست به خودکشی می‌زنند، افراد فقیر نیستند، بل اشخاص پول‌دار و صاحب زندگی مرفه هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟