وزارت دفاع در واکنش به درخواست آمریکا: از مناطق دورافتاده خارج می شویم

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 45641

محمد رادمنش سخنگوی وزارت دفاع در واکنش به درخواست آمریکا مبنی بر خروج نظامیان ارتش از مناطق دوردست می گوید که این نیروها که از محلات دوردست خارج می‌شوند، در محلات مهم و استراتژیک کار گرفته می‌شود.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته است، دولت دونالد ترامپ از نیروهای امنیتی افغانستان تحت حمایت آمریکا خواسته تا از مناطق دوردست و کم جمعیت بیرون شوند.

محمد رادمنش سرپرست سخنگوی وزارت دفاع به بی بی سی گفته است، با بیرون کردن نیروهای امنیتی دولت از مناطق غیرضروری، نیروهای محلی جای آنها را گرفته‌اند.

او می‌گوید که از این نیروها که از محلات دوردست خارج می‌شوند، در محلات مهم و استراتژیک کار گرفته می‌شود.

رادمنش همچنین گفته است “این استراتژی وزارت دفاع است، در جاهایی‌که برای دفاع از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال کشور حضور نیروهای ما لازم است ما خواهیم بود و از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال کشور به شکل لازم آن دفاع خواهیم کرد.”

روزنامه نیویارک تایمز به نقل از مقامات امریکایی به تازه‌گی گزارش داده که دونالد ترامپ از نیروهای امنیتی افغانستان خواسته تا از مناطق کم نفوس این کشور عقب نشینی کنند.

نیویارک تایمز به نقل از سه مقام امریکایی که از آنان نام برده نشده گفته که این بخشی از استراتژی آقای ترمپ برای افغانستان و جنوب آسیا است که جزئیات آن اعلان نشده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟