وزارت دفاع: حدود هزار تن برای اشتراک در ارتش محلی ثبت نام کرده اند

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 43524

وزارت دفاع می گوید که بیش از یک هزار تن برای شمولیت ارتش محلی ثبت نام کرده اند. نیروهای منطقه ای بعد از چند ماه آموزش در مناطق شان مستقر خواهد شد.

ارتش افغانستان در حدود ۱۹۰هزار سرباز دارد، اما ناامنی های دوامدار ظاهرأ باعث شده اند تا وزارت دفاع ملی در تلاش جذب واحدهای کمکی به این نیروها شود.

محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به رادیو آزادی گفته است، نیروهای منطقوی در مناطق تصفیه شده، جابجا خواهند شد.

او گفته ​”ما در افغانستان استراتژی را طرح کرده‌ایم که در آینده عملیات در مناطقی صورت بگیرد که در آن تهدید‌های امنیتی وجود دارند. بعد به کمک نیروهای منطقوی در آنجا امنیت تأمین شود. در کنار ارتش ملی، نیروهای منطقوی یا قطعات ایجاد می‌شود که بر اساس استراتژی نظامی، تأثیر خیلی خوب خواهد داشت. آن‌ها در آینده مانند اردوی ملی وظایف شان را پیش خواهند برد.”

پروسه ایجاد نیروهای منطقوی از ولایت لغمان آغاز شد. اکنون بر علاوه لغمان در ولایات کاپیسا، قندهار و هرات نیز ادامه دارد.

به گفته سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، برای شمولیت در این نیروها بیش از هزار تن ثبت نام کرده‌اند و برای کسانی‌که شامل این تشکیل گردیده‌ سه ماه آموزش داده شده و در مناطق شان نیز دو ماه دیگر آموزش خواهند دید.

پیش از این نیز دولت افغانستان برای مهار فعالیت های طالبان و دیگر هراس افگنـان، دست به ایجاد پـلیس محلی و نیروهای خیزش مردم زده است ـ نیروهایی که برخی از آگاهان می گوینـد بـه یکی از عوامل درگیری ها و ایجاد ناامنی ها در سطح محلات مبدل شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟