وزارت دفاع: برخی گروه های کوچک داعش از پاکستان به این سوی مرز آورده شده است

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39403

محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع در واکنش به انتقال تروریست های داعش به افغانستان می گوید که رهبران داعش در افغانستان حضور ندارد بلکه گروه های کوچک داعش از پاکستان به این سوی مرز آورده می شوند.

امیر حاتمی وزیر دفاع ایران دو روز قبل در مصاحبه با راشاتودی گفته بود که برخی کشور در حال انتقال صدها داعشی به افغانستان است.

وزارت دفاع اما ادعای وزیر دفاع ایران را رد می‎کند که گفته‎است، پس از شکست داعش در عراق و سوریه رهبران این گروه به افغانستان انتقال شده‎اند.

این وزارت می‎گوید، رهبران گروه داعش در افغانستان حضور ندارند بلکه به گفته این وزارت تنها سرگروپ‎های این گروه جنگ را در افغانستان به پیش می‎برند.

محمد رادمنش گفته است در حال حاضر عملیات‎های وسیع از طریق زمین و هوا بر ضد گروه داعش جریان دارند.

رادمنش گفت “این درست نیست که گویا رهبران داعش به افغانستان انتقال شده‎اند، فکر می‎کنم که این یک اشتباه‎است، ما در مقابل این تبلیغات می‎گوییم که برخی گروه‎های کوچک داعش از طرف پاکستان به این سو آورده می‎شوند.”

این در حالیست که پیش از این بارها مقام های روس و ایرانی، ایالات متحده آمریکا را به حمایت از داعش در افغانستان متهم کرده بود. مقام های روس در مورد نشست هلیکوپترهای ناشناس در مناطق تحت کنترل داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده و خواستار وضاحت دادن آمریکا در این مورد شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟