وزارت دفاع ایران آزمایش موشک جدید را تایید کرد

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 17579

وزیر دفاع ایران امروز در نشستی در تهران گفت آزمایش اخیر موشک در راستای برنامه‌های مان بوده و اجازه دخالت هیچ بیگانه‌ای را در امور دفاعی مان را نمی‌دهیم.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به جلسه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص آزمایش موشکی ایران خاطرنشان کرد: آنچه که مطرح شده در خصوص تست موشکی، هیچ مغایرتی با توافق هسته ای ندارد و با قطعنامه 2231 نیز مغایرت نداشته است.

وی افزود: این برنامه در خصوص روال برنامه‌های ما بوده و این را همواره اعلام کرده‌ایم که برنامه‌های خودمان را در زمینه تولید اقلام دفاعی برای دفاع از اهداف و منافع ملی مان را براساس برنامه‌ریزی ها اجرا می کنیم و هیچ اراده ای نمی‌تواند برنامه و تصمیم ما را تحت تأثیر قرار دهد.

وزیر دفاع تصریح کرد: آزمایش اخیر در راستای برنامه‌های مان بوده و اجازه دخالت هیچ بیگانه‌ای را در امور دفاعی مان را نمی‌دهیم. همواره گفته ایم که هیچ‌گاه از توسعه و تقویت بنیه دفاعی خودمان در جهت دفاع از منافع خودمان غافل نخواهیم شد و در این مسیر هم به اجازه هیچ کسی نیاز نداریم و علاوه بر آن اجازه دخالت به هیچ کسی در این زمینه را نخواهیم داد.

دهقان  اضافه کرد: ملت ما خودش را در این مسیر آزموده و دنیا نیز ما را آزموده که این حرف‌ها و اقدامات نمی‌تواند در اراده ملت ما تأثیر بگذارد.

شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست ایالات متحده آمریکا، به طور اضطراری تشکیل جلسه داد و موضوع “آزمایش” موشک بالستیک توسط ایران در روز یکشنبه را بدون حضور خبرنگاران بررسی کرد.

نیکی هیلی، نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل متحد پس از این نشست آزمایش موشکی ایران را “کاملا غیرقابل قبول” و آن را خلاف قطعنامه‌های بین‌المللی خواند.

آمریکا گفته است ایران با ادامه برنامه موشکی خود خواهد توانست موشک‌های بالیستیک قادر به حمل کلاهک هسته‌ای تولید کند که مغایر مصوبه شورای امنیت بوده و امنیت منطقه را به مخاطره خواهد انداخت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟