وزارت دفاع آمریکا استراتژی جنگ در افغانستان را بزودی به ترامپ ارائه می کند

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 24335

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که بزودی استراتژی جنگ در افغانستان را در به رئیس جمهور ترامپ ارائه خواهد کرد.

به گزارش رویترز جیمز ماتیس وزیردفاع امریکا دوشنبه شب در مجلس استماعیۀ کمیتۀ امور نظامی کنگره، حین پیشکش بودجۀ دفاعی ۲۰۱۸ امریکا بدون اینکه تاریخ مشخصی را تذکر دهد گفت که برنامه برای افغانستان شامل “یک رویکرد منطقه یی خواهد بود.”

آقای ماتیس گفت “یک رویکرد منطقه یی را روی دست خواهیم گرفت و آن را به رئیس جمهور پیشکش می کنیم تا تصمیم نهایی را در رابطه بگیرد.”

اظهارات آقای ماتیس در حالی صورت می گیرد که حکومت دونالد ترامپ، اعزام سربازان بیشتری را به افغانستان مورد بررسی قرار داده است که تا ۵ هزار سرباز تازه نفس به افغانستان فرستاده خواهد شد.

چند ساعت قبل از صحبت های جیمز ماتیس در کمیتۀ نظامی کنگره، یک کاروان نیرو های امریکایی در ننگرهار هدف یک بمب کنار جاده قرار گرفت. در رویداد روز دوشنبه هیچ سرباز امریکایی کشته نشد اما سه تن آنان روز شنبه، در یک رویداد ظاهراً “حملات سبز بر آبی” کشته شد.

مایک پینس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، دوشنبه شب در پایگاه نیروی هوایی اندریو در مراسم “انتقال سربازان امریکایی کشته شده در حملات در افغانستان” شرکت کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟