وزارت داخله: تیرباران کارگران معدن ذغال سنگ کار داعش نبوده است

  • انتشار: ۲۰ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 16865

یافته های ابتدایی وزارت داخله نشان می دهد، که کارگران معدن ذغال سنگ در تاله و برفک، از سوی دو عضو یک گروه تروریستی وابسته به طالبان به قتل رسیده اند.

هرچند روز شنبه محمد محقق، معاون ریاست اجرایی حمله بالای کارگران هزاره در بغلان را کار گروه داعش گفت، اما یافته های وزارت داخلۀ افغانستان دست داشتن افراد وابسته به گروه طالبان را نشان می دهد.

نجیب دانش، معاون سخنگوی وزارت داخله گفته است: “دو فرد که این حمله را انجام دادند، اما این که از کدام گروه بودند، هنوز روشن نیست اما این افراد وابسته به یک گروه تروریستی اند که در سابق با طالبان رابطه داشته اند.”

هیاتی از جانب حکومت نیز به بغلان رفته است، تا جزئیات رویداد را روشن کند اما کشته شدن کارگران معدن در بغلان نگرانی ها در این ولایت را بیشتر ساخته است.

فیروز الدین ایماق، عضو شورای ولایتی بغلان گفته است: “نشانۀ از فعالیت های داعش دیده می شود که مردم بغلان را نگران کرده است.”

پیکر هشت کارگر معدن روز گذشته (یکشنبه) در ولایت دایکندی به خاک سپرده شدند، هرچند یافته های حکومت از هدف این حمله چیزی بازگو نمی کند، اما در عقب رویداد بغلان راه اندازی تصادم های مذهبی گفته شده است.

گروه طالبان گفته است، که حمله بر کارگران معدن در تاله و برفک کار این گروه نبوده بلکه بین طالبان و این کارگران رابطۀ خوبی نیز وجود داشته است.

کارگران معدن ذغال سنگ در حالی در منطقه تاله و برفک تیرباران می شود که عده ای از باشندگان بغلان فعالیت گروه تروریستی داعش را در این ولایت رد می کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟