وزارت داخله برنامه 100 روزه اش را اعلام کرد

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 6248

نورالحق علومی وزیر داخله امروز برنامه ی ۱۰۰ روزهاش را اعلام کرد، وی گفت که امنیت شهروندان کشور مسئولیت این وزارت است و پولیس نیز در مبارزه با هراس‌افگنی و قاچاق موادمخدر دستاوردهایی داشته است.

وی در جریان سخنرانی‌اش گفت که امنیت شهروندان کشور مسئولیت این وزارت می‌باشد و افزود که در راستای این کار نیاز به همکاری مردم با نیروهای پولیس است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از طلوع نیوز، علومی افزود که چندین عملیات نظامی با همکاری مردم موفقانه در کشور راه‌اندازی شده است و این وزارت در تلاش است تا ظرفیت و توانایی نیروهای پولیس را افزایش دهد و نیز تجهیزات برای آنان فراهم سازد.

وی ادامه داد که گماشتن زنها در این وزارت در اولویت کاری او قرار دارد و بزودی ۲۰۰ زن که در ترکیه برای آموزش فرستاده شده بودند دوباره به کشور باز میگردند و در این وزارت در وظایف مختلف گماشته خواهند شد.

وزیر داخله ادامه داد که این وزارت قرار است ۴۰۰ زن دیگر را برای آموزش به ترکیه بفرستد.

وی تأکید می‌کند که وی به تعهداتش در کار مبارزه با فساد پابند است و هماکنون بیش از ۵۰ پرونده در این وزارت زیر بررسی قرار دارد و نیز هفت کارمند این وزارت از وظایف شان برکنار شدهاند.

علومی ادامه داد که در برنامهی ۱۰۰ روزه بر روی راهبرد پنج ساله‌ی پولیس کار کرده‌‌اند و افراد متخصص نیز به این وزارت استخدام خواهند شد.

وی می‌افزاید که در ۱۰۰ روز گذشته نیروهای امنیتی عملیاتهای موفقانه را در بخشهای مختلف کشور راه اندازی کردهاند که ۱۳۲ شورشی در نتیجۀ آن بازداشت شدهاند.

وزیر داخله تأکید کرد که این وزارت تمرکز خود را برای امنیت شاهراه‌ها افزایش داده است و هنوز هم تلفات نیروهای امنیتی کشور در حال افزایش می‌باشد.

علومی با بیان اینکه تاکنون هفت سفر ولایتی داشته است تا نگرانی نیروهای پولیس را از نزدیک بشنود گفت که مواد مخدر هنوز هم یک منبع بزرگ برای کسانی که حملات هراس افگنی را راه‌اندازی می‌کنند و این وزارت در تلاش است تا مانع کشت کوکنار در کشور شود.

وی می‌گوید که در این راستا تاکنون چندین تن موادمخدر همراه با قاچاقبران بازداشت شده‌اند و پولیس در تلاش است تا آن عده افرادی که مواد مخدر را در جاده‌ها می‌فروشند را بازداشت کنند.

وزیر داخله گفت که در این اواخر نیز همکاری‌های میان پولیس، نیروهای ارتش و ریاست امنیت ملی کشور افزایش یافته است.

علومی ادامه داد که این وزارت در تلاش است تا از نفوذ دشمن در نیروهای امنیتی جلوگیری نمایند و اخیرا مسئولیت حملات هوایی به نیروهای ارتش واگذار شده است.

وی افزود که یکی دیگر از اولویت کاری آنها اداره‌ی بخش‌های مرزی کشور می‌باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟