وزارت داخله ایران: اقامت مهاجرین در 9 ولایت ممنوع است

  • انتشار: ۲ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 2179

عزیز کاظمی مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور ایران، با اعلام ممنوعیت اقامت اتباع افغانستان در ۹ ولابت این کشور، گفته است که طرح ممنوعیت اقامت افغانی ها در چند ولابت دیگر نیز مطرح است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از ایرنا عزیز کاظمی افزود که دولت هنوز درباره ممنوع شدن اقامت اتباع افغانستان در دیگر ولایات ایران، به نتیجه قطعی نرسیده و «این طرح‌ها در حال بررسی است».

به گفته مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور ایران، ولایات مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، زنجان و گلستان به جز بخش مرکزی آن، استان‌هایی هستند که اقامت اتباع افغانستان در آن‌ها ممنوع است.

مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور ایران اما، توضیحی درباره دلایل ممنوعیت اتباع افغانستان در استان‌های ذکر شده نداده است.

این سخنان چند روز پس از آن بیان می‌شود که مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری مازندران، از ممنوعیت اقامت و حضور اتباع افغانستان در این ولایت در نیمه دوم سال جاری خبر داده بود.

مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور ایران با تایید این ممنوعیت و «ابراز رضایت» از آن، گفت: «این طرح در مازندران به خوبی به نتیجه رسیده است و هم اکنون هیچ افغانی در این استان اقامت ندارد.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟