وزارت خارجه از توافقات میان افغانستان و پاکستان در نشست اسلام آباد خبر می دهد

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 41939

وزارت خارجۀ افغانستان با نشر خبرنامه‌‎یی از برگزاری چهارمین نشست پلان عمل افغانستان و پاکستان برای رسیدن به صلح و هم‌بستگی در جریان هفتۀ جاری در اسلام‌آباد خبر می‌دهد.

وزارت امور خارجۀ کشور می‌گوید که این نشست به تاریخ ۲۴ ثور سال روان در مقر وزارت خارجۀ پاکستان در اسلام‌آباد برگزار گردید و حکمت‌خلیل کرزی و تهمینه جنجوعه، هیئت‌های هردو کشور را رهبری می‌کردند.

در خبرنامه آمده که به پیروی از هفت اصلی که در دیدار رییس جمهور کشور با نخست وزیر پاکستان به تاریخ ۱۷ حمل در کابل توافق صورت گرفت، هیئت‌های هر دو کشور پلان عمل افغانستان و پاکستان برای رسیدن به صلح را نهایی کرده‌اند.

وزارت خارجۀ کشور گفته با نهایی شدن پلان عمل، وظایف ۶ گروپ کاری که در آن پلان پیش‌بینی شده است، آغاز می‌گردد.

وزارت خارجۀ افغانستان هم‌چنان می‌گوید که هر دو طرف توافق کرده‌اند که تطبیق موثر و کامل پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و هم‌بستگی برای رسیده به هدف مشترک محور تروریزم و دست‌یابی مردمان هردو کشور به صلح، ثبات و سعادت و توسعۀ کمک می‌کند.

این درحالی‌ست که قبل از این سه نشست در مورد رسیدن هردو کشور به صلح و هم‌بستگی در کابل و اسلام‌آباد برگزار گردید، اما تا هنوز کدام نتیجۀ محسوسی نداشته‌است.

وزارت امور خارجۀ افغانستان نیز تایید کرده که طرف مقابل متعهد به اجرا کردن وعده‌های نیست که در نشست‌های گوناگون داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟