وزارت خارجه ابرار حسین سفیر پاکستان را احضار کرد

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 18294

وزارت امور خارجه گفته است در اعتراض به راکت پراکنی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان، بازداشت تعدادی از اتباع کشور و بعضی از مسایل دیگر، روز گذشته (جمعه) ابرار حسین سفیر پاکستان را احضار کرده است و اعتراض افغانستان به وی ابلاغ کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است؛ حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی و سرپرست وزارت امور خارجه، بعد از ظهر دیروز، آقای ابرار حسین، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان را به وزارت امور خارجه احضار کرده است.

در این بیانیه گفته شده؛ در این ملاقات، معین سیاسی و سرپرست وزارت امور خارجه، مراتب تسلیت خویش را به مناسبت تلفات اخیری که در اثر حملۀ انتحاری روز گذشته در زیارتگاه صوفیها در ایالت سند پاکستان به مردم بیگناه عاید گردیده است، اظهار نموده اذعان داشت که مردم افغانستان به عنوانی قربانیان اصلی تروریزم، درد این مردم را به خوبی درک می‎نمایند، زیرا مردم افغانستان روزانه شاهد وقوع دهها حملۀ تروریستی و راکتی که در آنسوی خط، طرحریزی میگردد، می باشند.

دولت افغانستان خواهان اقدامات قاطع و جدی دولت پاکستان علیه گروههای تروریستی که در آن‎کشور پنهان گردیده اند، می باشد.

معین سیاسی و سرپرست وزارت امور خارجه همچنان حملات اخیر توپخانه ای نیروهای پاکستانی بر منطقۀ لعل‎پور ولایت ننگرهار و سایر حصص شرقی افغانستان را که شب گذشته صورت گرفته و باعث بیجاشدن افراد ملکی در این موسم سرما گردیده است، تقبیح نموده و در زمینه خواستار توضیح گردید.

در ادامه این بیانیه گفته شده، وی همچنان نگرانی شدید خویش را به مناسبت دستگیری حدود 150 تن از اتباع افغان در شهرهای اسلام آباد و راولپندی پاکستان و بسته شدن دروازه های تورخم و چمن به روی عابرین و تجار افغان اظهار داشته و خواهان رهایی اتباع افغان و بازشدن مجدد این دروازه ها گردید.

در حملۀ تروریستی در روستای سیهوان شریف ایالت سند در یک زیارتگاه، بیش از ۷۰ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شد.

مقام‌های پاکستانی می گویند؛ که گروه جماعت‌الاحرار در خاک افغانستان حضور دارد اما حکومت افغانستان علیه آن اقدام نمی‌کند.

حکومت پاکستان ادعا می کند تروریستانی که این حمله را انجام داده‌اند در خاک افغانستان زندگی می‌کنند و حکومت افغانستان علیه آنان اقدام نمی‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟