واگذاری هزاران جریب زمین در غرب کابل به کوچی های وابسته به حکمتیار

  • انتشار: ۲۲ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبازار شایعات
  • شناسه مطلب: 39482

گزارش هایی در دست است که نشان می دهد؛ اشرف غنی رئیس جمهور طی فرمانی قرار است، هزاران جریب زمین را در غرب کابل و در نزدیکی کوه قوریغ، به کوچی های وابسته به حزب اسلامی گلبدین حکمتیار واگذار کند.

گفته می شود رئیس جمهور اشرف غنی فرمان واگذاری هزاران جریب زمین را به افراد وابسته به گلبدین حکمتیار که گفته می شود، کوچی های نزدیک به وی می باشد، را صادر کرده است.

در فرمان صادر شده توسط رئیس جمهور که در مکاتبه شماره 1869 در تاریخ 13 حمل سال 1396 عنوانی وزارت دفاع با استناد به هدایت رئیس جمهور خواهان اقدام جدی وزارت شهرسازی، اداره زون پایتخت و شاروالی کابل در این زمینه شده است.

این اقدام رئیس جمهور با واکنش تعدادی از جانب وکلای مردم هزاره در پارلمان روبرو شده است، جعفر مهدوی یکی از نمایندگان مجلس گفته است “این اقدام ماجراجویانه و سیاسی با هدف اعمال فشار روانی بر میلیون ها باشنده غرب کابل، تغییر بافت جمعیتی منطقه، ناامن سازی بیشتر دشت برچی و در نهایت کوچاندن ساکنان آن طراحی شده است. به باور من این توطئه بسیار خطرناکتر از تغییر مسیر لین 500 کیلوولت بوده و به همان میزان که دست حلقه فاشیست حکومتی را برای اعمال سیاست های فاشیستی باز می کند، راه تنفس را برای بخش بزرگی از ساکنان پایتخت بسته و آنان را در محاصره امنیتی شدیدتر قرار می دهد. “

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟