واکنش کابل در مورد خصوصی سازی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 28632

سخن‌گوی شورای امنیت ملی می‌گوید، تمامی نیازمندی‌های امنیتی افغانستان در توافق‌نامۀ امنیتی میان کابل و واشنگتن مطرح شده‌است.
قادرشاه، سخن‌گوی شورای امنیت ملی افغانستان علاوه می‌کند، پیش‌نهاد خصوصی ماموریت نظامی امریکا در قبال افغانستان یک نظر شخصی و هنوز هم جزئیات بیش‌تر در این مورد در دست‌رس نیست.
سخن‌گوی شورای امنیت ملی می‌افزاید که هرچند این موضوع در رسانه‌ها به نشر رسیده؛ اما تا به حال با دولت افغانستان به شکل رسمی مطرح نشده‌ است.
این‌درحالی‌ست که شرکت نظامی خصوصی بلک واتر امریکا به ادارۀ دونالد ترامپ پیش‌نهاد کرده‌است که ماموریت نظامی آن کشور در افغانستان را خصوصی بسازد.
رییس شرکت بلک واتر گفته‌است که این اقدام می‌تواند که سبب کاهش هزینۀ امریکا در افغانستان نیز گردد که از ۴۵ میلیارد دالر به ۱۰ میلیارد دالر کاهش خواهد داد.
به اساس اظهارات مقام‌های نظامی امریکا، هرچند شرکت نظامی خصوصی بلک واتر نام نیک در آن کشور ندارد، اما ادارۀ دونالد ترامپ بالای این پیش‌نهاد بررسی‌های خود را آغاز کرده‌است.
گفته می‌شود که پسر و داماد دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا موافق هستند که ماموریت نظامی امریکا در افغانستان را به این شرکت بدهند.
هنوز مقام‌ها در کاخ سفید در این مورد این موضوع به شکل رسمی اظهار نظر نکرده‌اند.
موضوع خصوصی‌سازی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان در حالی مطرح می‌شود که استراتیژی جدید آن کشور در قبال افغانستان نیز اعلام نشده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟