واکنش وزارت دفاع و پارلمان به اظهارات وزارت خارجه پاکستان

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 25943

وزارت دفاع و نمایندگان مجلس در واکنش به گفته‌های اخیر وزارت خارجه پاکستان گفته است که هیچ گونه پناگاه امن تروریستی در خاک افغانستان، وجود ندارد و این ادعای پاکستان خنده آور است.

پاکستان ادعا کرده است که شبکه حقانی تمام فعالیت‌هایش را از داخل خاک افغانستان سازماندهی می‌کند.

نفیس ذکریا، سخنگوی وزارت خارجه‌ی پاکستان در یک نشست خبری ادعا کرده است که تمام گروه‌های تروریستی از این کشور فرار کرده و در خاک افغانستان فعالیت می‌کنند.

نفیس ذکریا گفته است: “با توجه به عملیات‌های گسترده‌ای که توسط ارتش پاکستان طرح و به اجرا گذاشته شده است، مراکز و پایگاه‌های گروه‌های هراس‌افگن به شمول تحریک طالبان پاکستان، الاحرار، جنگوی، و امثال آنها نابود و ازبین رفته است. شبکه حقانی نیز اکنون هیچ گونه فعالیت در داخل پاکستان ندارد و این شبکه از داخل قلمرو افغانستان و در خاک این کشور فعالیت دارد و از آنجا همه فعالیت‌های خود را طرح و به اجرا می‌گذارد”.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع گفته است: به تمام جهان مشخص است که پناه‌گاه های تروریست ها آن سوی خط است، هرگونه ادعا در باره موجودیت پناه گاه‌های تروریستان در خاک افغانستان خنده آور است.”

همزمان رییس مجلس این گفته‌ها را رد می‌کند و می‌گوید، اسلام‌آباد به دنبال سودجویی از وضعیت افغانستان است و «پاکستان باید بر چنین سیاستی نقطۀ پایان بگذارد.»

نظیفه ذکی، عضو مجلس می‌گوید، تمام گروه‌های تروریستی در پاکستان‌اند و این کشور عامل اصلی ناامنی‌ها در افغانستان است.

همزمان با این، کمیته امنیت ملی پاکستان ادعای امریکا و افغانستان در پیوند به عدم همکاری اسلام آباد در کار مبارزه با هراس‌افگنی را رد می‌کند.

کمیته امنیت ملی پاکستان از موجودیت چنین باورهای نسبت به اسلام آباد ابراز تأسف کرده است.

اما کابل هنوز مرکزهای اصلی هراس‌افگنان را خاک پاکستان عنوان می‌کند و می‌گوید، پاکستان به تعهدهایش صادق نیست.

کمیته امنیت ملی پاکستان اما این ادعای امریکا و دولت افغانستان را مبنی براین که اسلام آباد درمبارزه با هراس افگنی کم کار کرده و تلاش لازم را انجام نداده است، رد می‌کند.

این در حالی است که ریاست جمهوری افغانستان سه روز پیش با راه‌اندازی عملیات نظامی مشترک کابل-اسلام‌آباد در اطراف خط فرضی دیورند تحت نظارت واشنگتن موافقت کرد.

این توافق در دیدار محمداشرف غنی، رییس جمهور و جان مک کین، سناتور آمریکایی انجام شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟