واکنش نماینده های مجلس به تیراندازی روز گذشته در پارلمان

  • انتشار: ۲۱ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیپارلمان
  • شناسه مطلب: 38107

بعد از اینکه همایون همایون نماینده پارلمان روز گذشته توانست، کرسی معاونیت اول مجلس را به دست آورد، فیرهای در محوطه پارلمان صورت گرفته بود، که باعث شد، تعدادی از نمایندگان پارلمان به این موضوع واکنش نشان دهد و خواهان برخورد با عاملان آن شد.

روز گذشته (یکشنبه) پس از پیروزی همایون همایون در انتخابات معاونیت اول هیأت اداری مجلس، تیراندازی شدیدی در داخل محوطه‌ی شورای ملی صورت گرفت که برای دقایقی طول کشید و نگرانی‌های جدی اعضای شورای ملی، کارمندان، مراجعین و منسوبان امنیتی این نهاد را بر انگیخته بود.

همین موضوع باعث درگیری لفظی این دو نماینده پارلمان در جلسه امروز شد.

همايون، در نشست امروز مجلس گفت که اين فيرها از سوى محافظين احمدزى شده؛ اما احمدزى مى گويد که این اقدام از سوی محافظان همایون همایون انجام شده است.

آقای همایون نایب اول پارلمان گفت: «اگر افراد من فیر کرده باشند، باید همه آنها به ارگانهای عدلی و قضایی معرفی شوند؛ تا جایی که من معلومات دارم، این فیرها از سوی محافظین احمدزی شده است.»

اما محمد نذیر احمدزی گفت که اين فيرهاى هوايى، از سوى افراد همايون بعد از آن شده است که همايون برنده اعلام شد. او افزود: «[همایون]هنوز به چوکی نرسیده که بدمعاشی را آغاز کرده است.»

عبدالرووف ابراهیمی رییس ولسی جرگه نیز از فیرهای دیروز در محوطه شورای ملی، اظهار نگرانی کرد و آنرا اسفناک خواند .

وی از اعضای شورای ملی به خصوص اعضای ولسی جرگه خواست تا به منظور تامین بهتر امنیت شورای ملی، از آوردن سلاح به داخل محوطه شورا خود داری کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟