واکنش معاون سخنگوی ریاست جمهوری به نظرسنجی نهاد حمایت ار رسانه های آزاد (نی)

  • انتشار: ۹ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 23500

بعد از انتشار گزارشی از نهاد حمایت از رسانه های آزاد افغانستان (نی) مبنی بر اینکه در یک نظرسنجی این نهاد 90 درصد خبرنگاران با مشکل دسترسی به اطلاعات مواجه است، شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر رسانه های ریاست جمهوری گفته است که گام هایی برای دسترسی رسانه ها به اطلاعات برداشته شده است.

ارگ ریاست‌جمهوری در واکنش به نشر نظرسنجی تازه دفتر حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) گفته است که گام‌های قوی دسترسی به معلومات برداشته شده است.

شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری در واکنش به این نظرسنجی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «دراین شکی نیست که فرهنگ دسترسی به معلومات نهادینه نشده است، اما گام‌های قوی به‌منظور حمایت از فعالیت آزاد رسانه‌ها و دسترسی به معلومات برداشته شده است».

او هم‌چنان نوشته است که قانون رسانه‌های همگانی و قانون دسترسی به معلومات نافذ است و هم‌چنان حکم صریح رییس‌جمهور به‌منظور تسهیل در ارایه معلومات اجرا می‌شود.

به گفته این مقام ارگ ریاست‌جمهوری، در حال حاضر شماری از اداره‌های حکومتی اقدام به ایجاد بانک معلومات نموده و برخی دیگر نیز اقدام خواهند کرد.

اما در نظرسنجی که نی انجام داده بر می‌آید که ۹۰ درصد از خبرنگاران با مشکل دسترسی به اطلاعات مواجه هستند، مقامات حکومتی در مورد دسترسی به اطلاعات معلومات کافی ندارند و تنها کنفرانس‌ها را دسترسی به اطلاعات می‌دانند.

مجیب خلوتگر، رییس دیدبان رسانه‌های آزاد افغانستان، امروز (سه‌شنه ۹ جوزا) با نشر نتیجه‎‌ی این نظرسنجی در نشست خبری گفت که حکومت به جز توشیح قانون دسترسی به اطلاعات، کار موثری برای دسترسی به اطلاعات انجام نداده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟