واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل؛ ما برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان توجه زیادی می کنیم

  • انتشار: ۱۹ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17756

گروه طالبان با انتشار بیانیه ای گزارش سازمان ملل متحد در مورد این که گویا ۶۰ درصد تلفات افراد ملکی توسط این گروه صورت گرفته را رد کرده است، می گویند ما برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان توجه زیادی داریم.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه ای از قول این گروه نوشته است که مانندگذشته باز هم تلفات افراد ملکی از سوی طالبان بی اساس است.

دفتر نمایندگی معاونیت سازمان ملل متحد (یوناما) در افغانستان می گوید که از سال ۲۰۰۹ به این طرف بلندترین آمار تلفات افراد ملکی در افغانستان در سال ۲۰۱۶ بوده است.

در گزارش سالانه یوناما آمده است که درجريان سال ٢٠١٦ درافغانستان، ١١٤١٨فرد ملکى کشته و زخمى شده اند که بیشترین این تلفات از سوی طالبان می باشد.

در همین حال مجاهد نوشته است که قضاوت یوناما نادرست است زیرا به گفته او مسوولیت قربانیان بیشتر این رویداد ها به دوش طالبان انداخته شده است.

این گروه آمار ارایه شده توسط سازمان ملل متحد را یک جانه خوانده است.

در این گزارش همچنان آمده است که نیروهای مخالف مسلح دولت به طور عمده طالبان مسوول نزدیک به دو سوم تلفات غیر نظامیان بوده اند.

در این میان از نیروهای امنیتی طرفدار دولت نیز نام برده شده است که مسوول نزدیک به یک چهارم تلفات هستند.

گزارش همچنان از جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) نیز مستند سازی کرده است.

در بیانیه طالبان آمده است، که ما درمورد تلفات ملکى، نهايت حساس هستیم و براى جلوگيرى از آن، توجه زياد مى کنيم؛ اين گزارش ناقص است و آن را رد مى کنيم.

طالبان گفته اند که براى جلوگيرى ازتلفات ملکى، يک اداره ی باصلاحيت دارند که هر وقت معلومات دقيق و همه جانبه را پخش نموده اند.

این گروه همچنان ادعا کرده است که عاملان درجه يک تلفات غیرنظامیان در افغانستان نيروهاى خارجى هستند که شهرها، قريه ها وقصبه ها را هدف بمب هاى چند تنی قرارمى دهند، برمنازل افراد ملکى عمليات شبانه را انجام مى دهند.

گروه طالبان همزمان مدعی شده است که در سال ۲۰۱۶ مسوولیت ۱۰،۷۷ درصد تلفات ملکی به دوش نیروهای امریکایی و نیروهای دولتی تحت حمایت آنان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟