واکنش طالبان به اعلام استراتژی جدید آمریکا/ تا خروج آخرین سرباز آمریکایی از افغانستان می جنگیم

  • انتشار: ۳۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29312

بعد از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا امروز صبح استراتژی جدید این کشور برای افغانستان را اعلام کرد، طالبان با انتشار بیانیه ای گفته است تا خروج آخرین سرباز آمریکایی از افغانستان، مبارزه خواهند کرد.

گروه طالبان در واکنش به استراتیژی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا اعلام کرده است که تا خروج آخرین سرباز آمریکایی از افغانستان، به جنگ ادامه خواهد داد.

دونالد ترامپ در سخنانش نسبت به خروج عجولانه از افغانستان هشدار داد و گفت نمی‌خواهد اشتباه رهبران آمریکا در خروج سریع و گسترده نظامیان ایالات متحده از عراق در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما را تکرار کند.

ریس جمهور ترامپ در سخنانش تاکید کرد که آمریکا برای ملت سازی در افغانستان نیست.

این درحالی است که ساعتی پس از سخنرانی ترامپ، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای گفت که با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو، ‏برای افزایش نیروهای نظامی در افغانستان گفت وگو خواهد کرد.‏

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا گفت که به رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دستور داده است که برای اجرای راهبرد مورد نظر ‏ترامپ دست به کار شود.‏

وی تصریح کرد: من با دبیرکل ناتو و دیگر متحدانمان درباره افزایش تعداد نیروها رایزنی خواهم کرد. ما با یکدیگر به کمک ‏نیروهای امنیتی افغانستان علیه تروریست ها خواهیم رفت.‏

رییس جمهوری آمریکا گفته که خروج عجولانه از افغانستان یک خلاء ایجاد خواهد کرد که فورا توسط تروریست ها پرخواهد شد. به گفته آقای ترامپ آمریکا به همکاری با دولت افغانستان ادامه می‌دهد. او به پاکستان هشدار داد و گفت آمریکا دیگر نمی‌تواند در قبال حضور گروه‌هایی مانند طالبان در پاکستان ساکت بماند.

این در حالیست که طالبان پیش از این نیز در بیانیه ای خواستار خروج نظامیان آمریکایی شده بود.

طالبان با انتشار بیانیه‌ای در سالروز استقلال افغانستان اعلام کرده بود که آمریکا از شکست امپراتوری‌های گذشته در این کشور درس عبرت بگیرد و نظامیان خود را از افغانستان خارج کند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟