واکنش شورای عالی صلح به دستور رئیس جمهور در مورد آتش بس با طالبان

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 43557

شورای عالی صلح افغانستان در واکنش به آتش بس یکجانبه رئیس جمهور در مقابل طالبان واکنش نشان داده و گفته است که با استفاده از این فرصت از طالبان می خواهد که وارد مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان شوند.

شورای عالی صلح افغانستان با انتشار بیانیه ای گفته است این شورا به مثابه نهاد ملی میانجگر و تسهیل کننده پروسه صلح کشور از فتوای متفقه علمای کرام افغانستان که به تاریخ ۱۴ جوزا در شهر کابل طی یک نشست بزرگ ۳۰۰۰ عالم جید صادر گردید، حمایت می نماید.

در بیانیه گفته شده، از جلالتمآب رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بخاطر اینکه صدای علمای کرام و مردم عزیز افغانستان را لبیک گفته، آتش بس را اعلان نمودند، استقبال نموده مراتب شکران خویش را ابراز می دارد. این خود یک گامیست مهم در پروسه صلح کشور.

شورای عالی صلح در بیانیه خود گفته که این شورا با استفاده از این فرصت از تحریک طالبان می خواهد، صدای ملت مسلمان افغانستان را لبیک بگویند و وارد مرحله مذاکرات مستقیم و رو در رو با حکومت جمهوری اسلامی افغانستان شوند. مردم با عزت افغانستان آرزو دارند تا مذاکرات صلح رو در رو و مستقیم به رهبری و حاکمیت افغانستان به زودی آغاز گردد.

این بیانیه در حالی مطرح می شود که امروز رئیس جمهور در پیامی به تمامی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داد تا از تاریخ 27 ماه رمضان تا پنجم عید تمامی عملیات نظامی علیه این گروه را متوقف کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟