واکنش شدید وزیر خارجه سعودی به عادی سازی روابط ترکیه و سوریه

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15555

بعد از اینکه بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه برای عادی سازی روابط با سوریه تمایل نشان داد، وزیر خارجه عربستان سعودی، به این عمل نخست وزیر ترکیه واکنش نشان داد و گفت که از اظهارات مقام های ترک نگران است.
بن على يلدريم نخست وزير تركيه در اظهارات روز جمعه خود از اقدامات جدى تركيه در جهت عادی سازى روابط با سوريه و مصر خبر داده بود، وزير امور خارجه عربستان بر روى صفحه رسمى خود در تويتر به اين اظهارات واكنش نشان داد.

به گزارش روزنامه الشرق قطر عادل الجبير در دو توييت جداگانه در قبال اين اظهارات موضع گيرى كرده و بر لزوم عدم تغيير سياست تركيه در قبال سوريه تاكيد كرده است.

عادل الجبير در دو توييت جداكانه خود چنين گفته است؛ ما از اظهارات مقامات تركيه نگران هستيم و با حساسيت آنها را پيگيرى مي¬كنيم.

الجبیر می گوید؛ تركيه هم اينک با چالشهاى خطرناكى از جمله حركات جدايی طلبانه و كودتاهاى نظامى مواجه است و براى اين كشور تغيير سياست خود در سوريه امكان پذير نمي باشد.

اين اظهارات و موضع گيري هاى مقامات تركيه و عربستان بيانگر آن است كه در ارتباط با پرونده سوريه تنشى بي سابقه بر روابط دو جانبه اين دو كشور حاكم گشته است و اين تنش منجر به ايجاد بحران ها و اختلافات بيشترى در سطح منطقه خواهد گرديد.

وزیر امور خارجه عربستان که کشورش از سویی تروریست های تکفیری را حمایت مالی و مجهز به انواع تسلیحات می کند و از سوی دیگر با دخالت در امور کشور یمن، مردم بیگناه این کشور را با انوع سلاح های مختلف بمباران می کند، سعی در بحران آفرینی در منطقه دارد و قصد دارد تا آتش درگیری در سوریه همچنان شعله ور بماند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟