واکنش سخنگوی امارت اسلامی به حرف های «اشرف غنی» در نشست ژنو

  • انتشار: ۸ قوس ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 50325

 گروه طالبان با انتشار یک اعلامیه از جانب خود ، درخواست‌های اشرف غنی رییس جمهور افغانستان برای صلح را بالاتر از صلاحیت او خواندند و بار دیگر تاکید کردند که حاضر به مذاکره با حکومت افغانستان نیستند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، طالبان در بیانیه خود که دیروز منتشر شد نگاشته است که:

امروز نشستی در مورد افغانستان در ژنو صورت گرفت. اشرف غنی، رئیس ادارۀ کابل نیز با تیم خود درین نشست شرکت کرده بود.
اشرف غنی در حرفهای خود ادعا کرد، گویا تیم مذاکراتی ساخته است و با امارت اسلامی گفتگو می کند، او پیشنهادهای هم در مورد صلح داشت که از صلاحیت اش بسیار بالا بود.
موقف امارت اسلامی در مورد مذاکرات بسیار واضح است، امارت اسلامی به نمایندگی از ملت خود از هژده سال به این سو با امریکایی های اشغالگر می جنگد.
امارت اسلامی به نمایندگی از ملت مجاهد و قهرمان افغانستان و به مالکیت خود، برای کامیابی این جهاد مقدس با امریکایی های اشغالگر هم می جنگد و هم مذاکرات می کند.
مذاکرات با جهت بی اختیار و تحمیل شدۀ بیگانگان را ضیاع وقت می داند، زیرا جهت های بی اختیار توانایی تصمیم گیری را ندارند.
جهان می داند که از یکسو امارت اسلامی بر بیش از نصف افغانستان سلطه دارد و از سوی دیگر رژیم کابل از سوی امریکایی ها به وجود آمده است و بر ملت مسلمان افغانستان تحمیل شده است. این رژیم نه نظام مردم افغانستان است و نه هم از ملت غیور و مجاهد این کشور نمایندگی می تواند.

این درحالی است که معین سیاسی وزارت خارجه امریکا دیروز در نشست ژنو، از طالبان خواست که این فرصت را از دست ندهند و تیم مذاکره‌کننده خود را ایجاد نمایند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟