واکنش رئیس اجراییه به درگیری ها در مرز تورخم

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 13757

داکتر عبدالله رئیس‌اجراییه با محکومیت اقدام نظامیان پاکستانی برای ایجاد تأسیسات و موانع در منطقه مرزی شرق کشور اظهارداشت که هیچ کشوری بویژه پاکستان نباید افغانستان را دست کم بگیرد.

عبدالله عبدالله حکومت لحظاتی قبل در نشست هفتگی شورای وزیران این شکور اعلام کرد: روز گذشته نظامیان پاکستانی قصد ایجاد تأسیسات در منطقه مرزی تورخم را داشتند که خلاف تصمیم نهایی تفاهمنامه اخیر دو کشور است.

وی گفت: با توجه به اقدامات نظامیان پاکستانی، افغانستان نیز از طریق مراجع مختلف دیپلماتیک واکنش نشان خواهد داد.

عبدالله خاطرنشان کرد: نظامیان پاستانی با آتش گشودن بر روی نیروهای امنیتی و مرزی افغان سبب شروع درگیری در منطقه مرزی تورخم شدند.

رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان اذعان داشت: بر اثر این درگیری 6 نفر از نیروهای امنیتی و مرزی افغان زخمی و یک نفر نیز کشته شده است.

در ادامه عبدالله افزود: نیروهای افغان نیز در واکنش به حمله نظامیان پاکستانی با پاسخ مناسب از منافع ملی افغانستان دفاع کردند.

وی اظهار داشت: پس از چند ساعت درگیری نظامیان پاکستانی پس از چند ساعت درگیری خواستار آتش بس شدند که در حال حاضر آتش بس در این منطقه حاکم است.

عبدالله تصریح کرد:افغانستان خواستار آرامش و ثبات در کنار حفظ و دفاع از منافع ملی خود است.

رئیس‌اجرایی افغانستان افزود: هیچ کشوری نباید افغانستان را دست کم بگیرد و بالا بردن تنش‌ها به نفع هیچ کس نیست، در حال حاضر امیدواریم از این مسئله بصورت دیپلماتیک حل شود و تشنج افزایش پیدا نکند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟