واکنش دفتر شورای امنیت ملی به اظهارات عطا محمد نور

  • انتشار: ۲۴ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28966

در پی هشدار عطا محمد نور والی بلخ به حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی و معصوم استانکزی، سخنگوی شورای امنیت ملی اظهارات والی بلخ را بی اساس می خواند و گفته است نظر نهایی خویش را بعد از تکمیل تحقیقات اعلام خواهد کرد.

قادر شاه سخنگوي شوراي امنيت در پیامی در واکشن به اظهارات عطا محمد نور والی بلخ نوشته است “والی محترم بلخ آقاي نور در رسانه های اجتماعی در مورد امنیت بلخ اظهاراتی داشته است، دفتر شورا امنیت ملی این اظهارات را کاملاً بی اساس می خواند و نظر نهایی خویش را بعد از تکمیل تحقیقات همه جانبۀ نهاد های حراست از قانون ابراز خواهد کرد.”

آقای نور با هشدار به حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی و معصوم ستانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان، در صفحه فیسبوکش نگاشته است “با طرح پروژه های توطیه آمیز، بلخ را که از امنیت و آرامش نسبی برخوردار است، نا آرام نسازید”.

این صحبت آقای نور در حالی مطرح می شود که شب گذشته، آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ در میدان هوایی این ولایت بعد از چند ساعت درگیری بازداشت شد.

سخنگوی والی بلخ گفته است که دادستانی کل حکم بازداشت محمد آصف مهمند را بخاطر جعل و تزویر اسناد صادر کرده است. آقاى مهمند، اخیرا عطامحمد نور والی بلخ را به فساد اداری و امتیازدهی به خویشاوندانش متهم کرده است.

اختلافات بین والی بلخ و حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی، مدت طولانی دارد، بعد از اعتراضات جنبش رستاخیر سران حزب جمعیت خواستار برکناری حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی شده بودند که این خواسته حزب جمعیت از سوی رئیس جمهور رد شده بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟