واکنش حزب جمعیت در مورد توزیع تذکره های برقی

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 40858

اقدام اشرف غنی رئیس جمهور در مورد اخذ تذکره برقی، واکنش های زیادی را در پی داشت، حزب جمعیت در واکنش به توزیع تذکره برقی گفته است از ارگ می خواهد تا از اقداماتی که تفرقه افکانانه است بپرهیزد.

حزب جمعیت روز گذشته (جمعه) با انتشار بیانیه ای گفته است که این اقدام ارگ ریاست جمهوری بر روند ثبت‌نام رای‌دهندگان برای شرکت در انتخابات صدمه زده که در نتیجه سبب کاهش انگیزه برای مشارکت در انتخابات می‌شود.

در بیانیه این حزب آمده است “در آستانه انتخابات مجلس نمايندگان و شوراهاي ولسوالي ها، کشور قبل از هر چیزی به وحدت و امنیت نیازمند است. توزیع تذکره برقی با محتوای اختلاف بر انگیز آن، بطور واضحی روندِ توجه مردم به پروسه ثبت نام را مختل مى سازد و انگيزه اشتراک در انتخابات را صدمه می زند.

حزب جمعیت گفته است، اكثریت قاطع نمایندگان مردم در شورای ملی، بر غیر قانونی بودنِ مفادِ شناسنامه که ارگ ریاست جمهوری به توزیع آن مبادرت می ورزد، تأکید نموده اند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان روز (پنجشنبه ۱۳ ثور) با دریافت تذکره الکترونیکی، رسما روند توزیع این شناسنامه‌ها را آغاز کرد. آقای غنی گفت که امنیت عمده‌ترین دلیلی است که او تصمیم گرفته این روند امروز شروع شود. این تصمیم آقای غنی با مخالفت عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و تعدادی دیگر از شخصیت های سیاسی مواجه شد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟