واکنش تند عبدالله، یونس قانونی و احمد ولی مسعود به اظهارات حکمتیار

  • انتشار: ۳۰ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 29269

بعد از اظهارات گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در جمع هوادارانش در بدخشان مبنی بر اینکه احمد شاه مسعود با سازمان جاسوسی پاکستان ارتباط داشته است، داکتر عبدالله رئیس اجرایی، یونس قانوی معاون سابق رئیس جمهور کرزی و احمد ولی مسعود برادر احمد شاه مسعود به این گفته های حکمتیار واکنش تندی نشان داده است.

داکتر عبدالله رئیس اجرایی در نشست شورای وزیران گفته است “سال‌روز استقلال را به مردم افغانستان تبریک می‌گویم. این افتخار به نام شاه‌امان الله خان رقم خورده است و یاد آور قهرمانی‌های ملت و مردم ما است.”

آقای عبدالله در واکنش به اظهارات حکمتیار گفته است “ابراز نظر عقده‌مندانه در باره قهرمانان کشور که ناشی از حقارت می‌شود، راه به جای نمی برد. شهید صلح استاد ربانی٬ قهرمان ملی شهید احمد شاه مسعود٬ شهید عبدالعلی مزاری شهید وحدت ملی و شهید حاجی عبدالقدیر حافظان استقلال این کشور بودند و تحریف تاریخ توسط چهره‌های شکست خورده سبب خدشه دار شدن چهره و کارنامه‌های قهرمانان این کشور نمی‌شود”.

همچنین یونس قانونی معاون رئیس جمهور سابق در واکنش به اظهارات رهبر حزب اسلامی گفته است که “اظهارات عقده مندانه وغير واقعى اخيرحكمتيار نشان می دهد كه او به عنوان مامور تكميل نمودن پروژه ناتمام آى اس آى به كابل فرستاده شده است، تا با دامن زدن به نفاق ملى، ودرگيری هاى تنظيمى، افغانستان را يك بار ديگر به دهه هفتاد، بکشاند.”

احمد ولی مسعود رئیس بنیاد احمدشاه مسعود با اشاره به مواضع اخیر رهبر حزب اسلامی اعلام کرد که حکمتیار حتی پس از پیوستن به روند صلح رفتار خود را تغییر نداده است و به اختلافات مذهبی و قومی در این کشور دامن می‌زند.

رئیس بنیاد احمدشاه مسعود گفته است که جوانان افغان حالا باید بدانند چه کسی منشا اختلاف و درگیری‌های کابل بوده است.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی گفته بود؛ پنجشیری ها در نهادهای امنیتی ۶۰۰ جنرال دارد، در حالیکه در تمام اروپا به این تعداد جنرال وجود ندارد. وی گفته است حتی کلینر پنجشیری هم جنرال شده است.

وی همچنین گفته بود که والی دولت و والی طالبان در بدخشان عضو حزب جمعیت هستند.

رهبر حزب اسلامی گفته بود احمدشاه مسعود، عضو آی،اس،آی بود و در ملاقاتش با طالبان این مسأله آشکار گردید.

وی رهبران شورای ایتلاف نجات افغانستان را رقیبان حزب اسلامی تلقی کرد و گفت که آنها اعتماد شان را از دست داده اند و به زودی احزاب این ایتلاف پارچه پارچه می شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟