واکنش تند ارگ به سخنان مشاور شورای عالی صلح

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 17012

در واکنش به سخنان عبدالحکیم مجاهد مشاور شورای عالی صلح، ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ی به سخنان عبدالحکیم مجاهد واکنش نشان داده و گفته است دولت افغانستان به هیچ فردی اجازه نمی‌دهد که با استفاده از آزادی بیان قاتلان هموطنان، زنان و کودکان و ویران‌گران اماکن مقدس را فرشته‌گان صلح بگویند.

این اعلامیه که پیش از چاشت امروز ( شنبه ۲۵ جدی) بر روی وبسایت ریاست جمهوری منتشر شده در آن آمده : «دولت افغانستان به هیچ فردی اجازه نمی‌دهد که قاتلان هموطنان، زنان و کودکان و ویران‌کنندگان اماکن مقدس و عام المنفعه را فرشته‌گان صلح بخواند».

ریاست جمهوری در این اعلامیه گفته است: «گروه‎های تروریستی که هر روز به اشاره بیگانگان، به‎خاطر بدبخت ساختن مردم و ویران کردن کشور فعالیت‏های تروریستی و شوم انجام می‌‏دهند، آنان به‏‌جای صلح، مستحق نابودی می‎باشند که نیروهای امنیتی و دفاعی شجاع ما بر ضد آن‏ها در سنگرهای دفاع از وطن مبارزه برحق می‌نمایند».

عبدالحکیم مجاهد مشاور شورای عالی صلح به روز پنجشنبه گذشته گفته بود که طالبان فرشته‌گان صلح هستند و از احمد شاه مسعود فرمانده مشهور جهادی که در قانون اساسی از او به عنوان قهرمان ملی یاد شده «بغاوت‌گر» و از برهان الدین ربانی رییس جمهور پیشین و رییس فقید شورای عالی صلح به عنوان عامل نابسامانی کشور یاد کرده بود.

آقای مجاهد همچنان دولت فعلی را به افراط گرایی و تقلید از فرهنگ بیگانه متهم کرده و گفته است که طالبان در برابر این افراط‌گرایی این دولت می‌جنگند.

عطا محمد نور یکی از فرماندهان جهادی و سرپرست ولایت بلخ نسبت به گفته‌های عبدالحکیم مجاهد واکنش تند نشان داده و از دولت خواسته است که او را زندانی کند و جایی او در پشت میله‌های زندان می‌باشد.

اما، ریاست جمهور دراعلامیه‌ی خود اظهارات عبدالحکیم مجاهد را تنها محکوم کرده و اما از اقدام در برابر این شخص چیزی نگفته است.

عبدالحکیم مجاهد در دوره حاکمیت طالبان به عنوان سخنگو و نماینده این‌گروه در مجامع بین المللی فعالیت می‌کرد و اکنون به عنوان مشاور شورای عالی صلح در حکومت وحدت ملی تحت رهبری محمد اشرف غنی نقش ایفا می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟