واکنش تند ارگ به سخنان سفیر پیشین آمریکا در افغانستان در مورد مذاکرات صلح

  • انتشار: ۱۵ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 45918

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات سفیر پیشین آمریکا در مورد گفتگوهای صلح بین طالبان و آمریکا واکنش تندی نشان داد و گفت که خارجی ها نمی توانند در مورد پروسه صلح افغانستان تصمیم گیری کنند.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهور به رادیو آزادی گفته است که کشورهای دیگر به شمول امریکا می‌توانند در مسئله صلح تسهیلات به میان آورند اما پیشبرد مذاکرات از صلاحیت‌های حکومت افغانستان است.

وی گفت “هر گونه مذاکره که صورت می‌گیرد طرف اصلی حکومت افغانستان است، مدیریت و طرح صلح مربوط حکومت این کشور است، به هیچ وجه کشوری دیگری نمی‌تواند به نمایند‌گی از افغانستان مذاکرات صلح را انجام دهد، اقداماتی‌که می‌شود صرف تسهیلات به میان می‌آرود.”

راین کراکر سفیر پیشین امریکا در کابل به تاز‌گی گفته‌است که گفتگوهای مستقیم میان امریکا و طالبان در عدم حضور نماینده حکومت افغانستان از مشروعیت حکومت این کشور می‌کاهد.

کراکر به رادیو (ان،پی،آر) گفته که طالبان در رابطه به خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان مصروف مذاکره با امریکاست اما به گفته وی زمانی‌که نماینده حکومت این کشور در گفتگوها حاضر نباشد، حکومت به کی سپرده می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟