واکنش ادیب فهیم به اظهارات عطا محمد نور در مورد عبدالله

  • انتشار: ۳ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 34780

ادیب فهیم فرزند مارشال محمد قسیم فهیم در واکنش به اظهارات روز گذشته عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت، از عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی دفاع کرد.

اديب فهيم ، معاون رياست امنيت ملى و پسر مارشال محمد قسيم فهيم در صفحه رسمى فيسبوک اش نوشته است؛ جناب داكتر صاحب عبدالله عبدالله در جايگاه رهبري مجاهدين و نمايندگي ميليون ها هموطن ما در حكومت قرار دارند. بي احترامي به اين جايگاه، بي احترامي به همه ماست.”

این واکنش آقای ادیب فهیم در حالی مطرح می شود که روز گذشته عطا محمد نور به شدت از عبدالله انتقاد کرد و وی را مار آستین دانست.

عطا محمد نور روز گذشته گفت در انتخابات ۲۰۰۹ نیز به خاطر داکتر عبدالله در کمپاینش زحمت کشیده و چندین نفر در جریان استقبالش کشته شدند و در ۲۰۱۴ هم کاری را که برایش کردند، برادر کسی نمی‌کند اما ذره‌یی هم قدر زحمت‌شان را ندانست.

نور گفته بود داکتر عبدالله سعی کرد که پنجشیری‌ها را از صحنه بکشد یا علیه او بسیج کند. به گفتۀ رییس اجرایی جمعیت اسلامی، عبدالله شماری از فرماندهان جهادی را به حاشیه برد، به خانوادۀ قهرمان ملی نیز ترحم نکرد و اذیت‌شان کرده صدها مشکل و دوسیه ایجاد کرد و حتا فرزند قهرمان ملی احمد مسعود که همه چشم به راه هستند جای مسعود را بگیرد، احترام ندارد و توهینش می‌کند.

عطا محمد نور افزود، این‌جاست که من فهمیدم خطا و اشتباه کردم و این مار آستین است که همین حالا می‌خواهد رهبری جمعیت را پارچه کند اما خوشا به حال پدر پدر اعضای رهبری جمعیت که در دامن او نمی‌روند ولی یک تعداد دغل و بغل را جمع کرده به نام جمعیت که جمعیت به نام این‌ها کم نمی‌شود و از پیش‌شان پرسان نمی‌کند.

عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان یکی از حامیان اصلی داکتر عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود. وی بعد از اعلام نتایج جنجالی انتخابات به شدت از داکتر عبدالله حمایت کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟