واکنش‌های سیاسیون پس از حادثۀ مرگبار در شهر اهواز ایران

  • انتشار: ۱ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 48041

حمله مرگبار روز شنبه (۳۱ سنبله) در شهر اهواز ایران که در آن ۲۹ تن جان باختند،با واکنش‌های کشورها و سازمان‌ ملل متحد روبه‌رو شده‌است.

به گزارش خبرگزاری اطلس،دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به این حمله،با خانواده های قربانیان و زخمیان ابراز همدردی کرده‌است.

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیوند به حمله دیروز در شهر اهواز ایران، با نکوهش آن گفته است که سازمان ملل متحد با خانواده‌های قربانیان و زخمیان، ابراز همدردی می‌کند و برای زخمیان آرزوی بهبودی می‌کند.

روز شنبه هنگامی که چندین شهر ایران مشغول برگزاری رژه نظامیان به مناسبت بیست و یکمین سال پایان جنگ ایران و عراق بودند، رژه این نظامیان در شهر عرب نشین اهواز، مورد حملۀ مسلحانه قرار گرفت.

در این حمله، نزدیک به ۷۰ تن دیگر، زخمی شدند.

در‌ همین حال امریکا، در واکنش به این حمله، گفته‌ است که امریکا در کنار مردم ایران می‌ایستند.

هیتر نوآرت، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واکنش به این حمله گفت: «ما از حملات امروز در اهواز و در جریان یک رژه نظامی، آگاه استیم ما از مردم ایران در برابر هرگونه حملات گروه‌های اسلامگرای افراطی پشتیبانی می‌کنیم و ایالات متحده امریکا هرگونه عمل تروریستی و قربانی شدن غیرنظامیان را ناپسند می داند.»

در همین حال، وزارت خارجۀ ایران نیز در واکنش به این حمله، دیپلمات های ارشد بریتانیا، هلند، و دانمارک را احضار کرده‌است.

از سوی دیگر رهبری،دربارۀ این حمله گفته‌ است که «هراس‌افگنان وابسته به دولت‌های دست نشاندۀ من جمله آمریکا که، در منطقه که ادعاهای دروغین و ریاکارانه ای دارند و دم از حقوق بشر می‌زنند، این حمله را انجام داده‌اند.»

وزیر خارجه ایران نیز می‌گوید که این حمله را بی‌پاسخ نخواهند ماند.

مسؤولیت این رویداد را، جنبش «الاحواز» که می‌گوید برای آزادی عرب‌ها در ایران می‌جنگد، پذیرفته‌ است.

و داعش نیز، در بیانیه ای مسؤولیت این حمله را، پذیرفته‌ است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟