وال استریت ژورنال: اختلاف در میان مقامات آمریکا بروی سیاست آمریکا در افغانستان

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 25715

بعد از گمانه زنی ها در مورد افزایش تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان و تدوین راهبرد جدید آمریکا در افغانستان، اکنون گزارش های بدست آمده نشان می دهد، مقامات در آمریکا بروی سیاست کشورشان در مورد افغانستان اختلاف نظرهای شدیدی دارند.

روزنامه‌ی وال استریت ژورنال گزارش کرده است که مقام‌های حکومت امریکا روی سیاست کشورشان در قبال افغانستان اختلاف نظر دارند.

این روزنامه به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش کرد که برخی چهره‌ها در کاخ سفید و سایر اداره‌های حکومت امریکا در مورد اهداف واشنگتن در افغانستان توافق نظر ندارند.

در گزارش روزنامه‌ی وال استریت ژورنال آمده است که از سرگیری مذاکرات با گروه طالبان و تحت فشار قرار دادن پاکستان، دو مورد اصلی اختلاف نظر میان مقام‌های امریکایی است.

بر اساس گزارش این روزنامه، فقط چند روز پس از آن‌که دونالد ترمپ، رییس‌جمهور صلاحیت تعیین شمار سربازان امریکایی در افغانستان را به جیمز ماتیس، وزیر دفاع کشورش سپرد، کاخ سفید در یک یادداشت محرمانه خواستار اعزام شمار محدود سربازان امریکایی به افغانستان شده بود.

اطلاعات روز می نویسد؛ در این یادداشت که از سوی جنرال مک مستر، مشاور امنیت ملی امریکا و تعدادی از مقام‌های ارشد حکومت آن کشور ارسال شده بود، آمده است که دونالد ترامپ به وزیر دفاع آن کشور تنها اجازه‌ی اعزام حداکثر ۳۹۰۰ سرباز امریکایی را به افغانستان خواهد داد.

وال استریت ژورنال می‌افزاید که این یادداشت بر شمار اعزام سربازان تازه‌نفس امریکایی به افغانستان محدودیت وضع می‌کند.

در گزارش این روزنامه‌ی امریکایی آمده است که این پیام‌های ضد ونقیض نمایانگر اختلافات بین مقام‌های حکومت دونالد ترامپ در مورد سیاست واشنگتن در قبال افغانستان می‌باشد.

این در حالی است که حکومت دونالد ترمپ تلاش دارد تا استراتژی امریکا در قبال جنگ افغانستان را تغییر بدهد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟