والی «سیستان و بلوچستان» مهمان ولایت نیمروز

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 9616

والی سیستان و بلوچستان ایران، در سفر به نیمروز گفته است که این ولایت آماده توسعه همکاری با اداره محلی نیمروز و اجرای برخی پروژه‌های زیربنایی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پژواک، علی اوسط هاشمی که امروز برای یک دیدار دو روزه در راس هیئتی از مسؤلان محلی سیستان وبلوچستان به نیمروز آمده است، با والی و مسؤلان نیمروز در سالون کنفرانس‌های گمرک این ولایت دیدار و گفتگو کرد.

وی ضمن ابراز آمادگی ایران برای استخراج معادن نیمروز گفت که اداره محلی سیستان و بلوچستان کار ساخت خط راه آهن از بندر چابهار این ولایت را به شهر زرنج مرکز  نیمروز را در دستور خود قرار داده است.

هاشمی افزود: «از جانب ما تمام کارها جهت احداث پل دوم بر روی رود هلمند فراهم می‌باشد و همچنان آماده هستیم تا تمام عوارض گمرکی را برای تاجران افغان در ایران معاف کنیم به شرطی که در نیمروز نیز این کار صورت بگیرد.»

افزون براین، این مسؤل محلی ایرانی خاطر نشان نمود که ایران آماده است تا محلی به شعاع ۲۰ کیلومتر یا بیشتر را برای رد و بدل اقلام تجارتی میان مرز نشینان دو ولایت ایجاد نماید.

هاشمی در مورد طرح ایران در زمینه انتقال اموالی تجارتی افغانستان از طریق بندر چابهار نیز گفت: «در صورت تمایل تجار افغان به انتقال اموال شان از بندر چابهار ۵۰%تخیف هنگر داری و ۳۰% تخفیف برای ارایه سوخت موترهای باربری آنها قائل خواهیم شد.»

والی سیستان و بلوچستان در عین حال ضمن اشاره به همکاری‌های ایران با افغانستان در سایر عرصه‌ها، تصریح نمود که افغانستان نیز هنگامی که ایران تحریم بوده است با خودداری از پیوستن به این تحریم‌ها، به روابط تجارتی خود با ایران ادامه داده است.

محمد سمیع، والی نیمروز نیز تاکید برای آمادگی به توسعه همکاری با ولایت سیستان و بلوچستان، گفت: «مردم ما مشترکات با ارزش زیادی با هم دارند و ما می‌خواهیم آن را حفظ کنیم.»

وی گفت که پیشنهادهای مطرح شده را به مقام‌های مسؤل در کابل انتقال خواهد داد تا در مورد آن‌ها تصمیم گرفته شود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟