والی سرپل: اگر آزادسازی منطقه میرزاولنگ آغاز نشود استعفاء می دهم

  • انتشار: ۱۸ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 28591

بعد از 4 روز از تصرف منطقه میرزاولنگ در ولایت سرپل توسط طالبان و کشتار بی رحمانه بیش از 50 تن از باشنده های این محل، مقامات عالی حکومتی از بازپس گیری این منطقه خبر دادند، اما اکنون والی سرپل هشدار داده است که نیروهای امنیتی در بازپس گیری این منطقه تعلل کرده است و اگر این عملیات برای آزادسازی میرزاولنگ آغاز نشود، استعفاء خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ محمد ظاهر وحدت والی سرپل هشدار داده‌است که اگر عملیات بازپس‌گیری قریۀ میرزا اولنگ ولسوالی صیاد این ولایت به‌زودی آغاز نشود استعفا می‌کند.

محمد ظاهر وحدت این هشدار را امروز چهارشنبه در صحبت با خبرنگاران در سرپل داد.

درین حال رئیس ستاد ارتش برای تنظیم عملیات بازپس گیری قریۀ میرزا اولنگ به سرپل رفته‌است.

محمد شریف یفتلی پس از آزاد شدن ۲۳۵ گروگان از چنگ شورشیان درین قریه وارد سرپل شده‌است.

هر چند مقامات حکومتی از آمادگی برای بازپس گیری این منطقه خبر دادند، اما منابع محلی این خبر را تکذیب می‌کنند.

حاجی مهدوی، فرمانده نیروهای خیزش مردمی گفته است که عملیات برای بازپس‌گیری روستای میرزا اولنگ آغاز نشده و تنها نیروهای از قول اردوی شاهین به مرکز ولایت سرپل رسیده‌اند.

حاجی مهدوی افزود طالبان به فرماندهی ملا نادر و داعش به فرماندهی شخصی بنام غضنفر بامداد شنبه بر روستای میرزا اولنگ حمله کردند و ۵۴ تن را به صورت فجیعانه‌یی کشتند: «زن، مرد، پیر و جوان در بین شهداست. طالبان برخی‌ها را بر سر کوهی بردند و از آن جا پایین انداختنتد. به روش‌های مختلفی مردم را کشتند. یکی را سر برید و دیگری را تیرباران کردند.»

به گفته‌ی این منبع محلی طالبان و داعش هردو در تبانی با همدیگر این فاجعه را رقم زده‌اند. طالبان پس از تصرف روستایی میرازولنگ بیش از ۵۰ غیرنظامی را کشتند.

منطقه‎ی استراتیژیک میرزا اولنگ بامداد روز شنبه به دست طالبان سقوط کرد.

مقام‌های محلی می‎گویند جنگجویان طالبان در این منطقه «فاجعه انسانی» خلق کرده‎اند.

پس از حمله ۱۵۰ خانواده در منطقه گیر مانده بودند که روز گذشته ۲۳۵ تن آنان آزاد و به مرکز شهر سرپل انتقال داده شدند.

گروه طالبان روز یکشنبه گذشته (۱۵ اسد) منطقه میرزااولنگ، در ولسوالی صیاد را به کنترل خود درآوردند و به دنبال آن مقام‌های محلی گفتند که این گروه ۵۲ غیرنظامی را به صورت “فجیعی” کشته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟