والی جدید ولایت سمنگان امروز با کمک نیروهای امنیتی وارد این ولایت می شود

  • انتشار: ۱ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37314

منابعی می گویند که عبدالطیف ابراهیمی که به تازگی از سوی رئیس جمهور غنی به عنوان والی سمنگان معرفی شده است، امروز از طریق بغلان وارد سمنگان خواهد شد. گفته می شود، تعدادی از نیروهای امنیتی وی را همراهی می کند.

عبدالکریم خدام والی پیشین سمنگان که به تازگی از سوی رئیس جمهور از مقامش برکنار شده است، می گوید که از مقامش کنار نمی رود. اداره مستقل ارگان های محلی روز شنبه با انتشار بیانیه ای ۵ والی را از مقام هایشان تبدیل و تغییر کرده بود، که یکی از این افراد عبدالکریم خدام است.

منابعی می گویند که آقای عبدالطیف ابراهیمی برادر رئیس مجلس نمایندگان، که به تازگی از سوی رئیس جمهور به عنوان والی جدید ولایت سمنگان معرفی شده است وارد بغلان شده و قصد دارد با حمایت نیروهای امنیتی، امروز به سمنگان برود.

این در حالیست که روز گذشته (دوشنبه) حزب جمعیت اسلامی با انتشار بیانیه ای گفته است که برکناری آقای خدام در مخالفت با روح موافقتنامه تشکیل حکومت وحدت ملی است و این حزب این فرمان را رد می کند.

در بیانیه حزب جمعیت آمده است ” جمعیت اسلامی افغانستان که یکی از طرف های اصلی تشکیل دهنده حکومت وحدت ملی است، فرمان برکناری والی سمنگان را ناموجه، گامی دیگر در مسیر افزایش تنش در کشور، تک روانه و در مخالفت با روح “موافقت سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی” می‌داند و با تأیید موقف مردم و بزرگان ولایت سمنگان و قوم شریف ترکمن، این فرمان را رد می‌کند.”

عبدالکریم خدام والی پیشین ولایت سمنگان که روز شنبه براساس پیشنهاد اداره مستقل ارگان‌های محلی و منظوری ریاست‌جمهوری از مقامش برکنار شده است، می‌گوید که او از مقام خود کناره‌گیری نمی‌کند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که عطامحمد نور والی پیشین بلخ نیز تاکنون در برابر حکم برکناری‌اش مقاومت کرده است. حکم برکناری آقای نور نزدیک به دو ماه پیش از سوی ریاست‌جمهوری امضا شد. اما آقای نور گفته است که از مقامش کنار نخواهد رفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟