والی جدید بلخ: منتظر دستور حکومت برای رفتن به این ولایت هستم

  • انتشار: ۳۰ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34666

محمد داوود که به تازگی از سوی ریس جمهور به عنوان والی بلخ معرف شده است، می‌گوید که منتظر دستور حکومت مرکزی افغانستان برای رفتن به ولایت بلخ است.

محمد داوود در نخستین گفت‌وگویش پس از گماشته شدن به عنوان والی بلخ به بی‌بی‌سی گفت که نامزد پیشنهادی عطا محمد نور در زمان مذاکرات او با رئیس‌جمهوری افغانستان بوده است.

یک منبع در ریاست‌جمهوری افغانستان که نخواست از او نام برده شود، به بی‌بی‌سی گفت: نور استعفایش را پذیرفته اما می‌خواهد که فرهاد عظیمی، نماینده بلخ در مجلس نمایندگان به عنوان والی بلخ معرفی شود.

ریاست‌جمهوری افغانستان چندی پیش استعفای نور را پذیرفت ولی حزب جمعیت اسلامی و خود نور با کنار رفتنش از ولایت بلخ مخالفت کرده‌اند.

حزب جمعیت با انتشار بیانیه‌ای اعلام‌ کرد، تصمیم ریاست‌جمهوری افغانستان درباره عطا محمد نور اقدامی انحصارطلبانه‌ بوده که با سوء استفاده از حضور جامعه جهانی صورت می‌گیرد.

نور نیز در نخستین واکنش با تاکید بر اینکه استعفایش از سمت ولایت بلخ مشروط بوده، گفت که پذیرش آن از سوی ریاست جمهوری غیرقانونی است و آن را قبول ندارد.

نور که رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی نیز هست، گفت، چند ماه پیش از طرف حزبش با ریاست‌جمهوری افغانستان وارد مذاکره شده بود و نامه استعفا را به این منظور به رئیس‌‌جمهوری کشورش داده بود که در صورت برآورده شدن خواسته‌هایش، بتواند قبول کند. نور می‌گوید که تنها بخشی از خواسته‌های او برآورده شده و بنابراین استعفایش منتفی بوده و قابل قبول نیست.

محمد داوود آموزش متوسطه را در بلخ به پایان رسانده و تحصیلات عالی‌ را در رشته مهندسی تحقیقات نفت و گاز در انگلیس ادامه داده است.

او پیش از این در بخش تحقیقات نفت و گاز در وزارت معادن افغانستان و ریاست امنیت فرماندهی پلیس بلخ کار کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟