والی بلخ: اجازه نمی دهیم فاجعه میرزاونگ در چمتال تکرار شود

  • انتشار: ۲۸ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29150

عطا محمد نور والى بلخ با شمارى از اعضاى پارلمان كشور براى پاكسازى ولسوالى چمتال از وجود تروریستان وارد اين ولسوالى شده است. آقای نور گفته است اجازه تکرار میرزاونگ را در چمتال این ولایت بلخ را نمی دهد.

شب گذشته گزارش شده بود كه شورشيان طالبان چندين قريه را تصرف كرده اند. آقاى نور گفته است، نمى گذارند تجربه ميرزااولنگ در چمتال تكرار شود.

این عملیات در حالی آغاز می شود که منابع محلی می گویند که ۱۴ قریه ولسوالی چمتال در تصرف طالبان قرار دارد.

بارگاه ترکمینه، بارگاه افغانیه، خدر خیل، موس خان، قریه ملا ولی، قریه دوکان ها، قلعه رزاق، بابه سنجد، میرزا قل، جرقلعه، فاطمه خیل،کمسانی، عینه قلعه، قدخان تپه و پوسته فدا، از جمله قریه های هستند که به دست طالبان قرار دارد.

نصرت‌الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفته است که درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان مهاجم در چمتال جریان دارد.

در همین حال مقام‌ها در شمال کشور گفته‌اند که شب گذشته در نتیجه درگیری میان نیروهای امنیتی و افراد وابسته به گروه طالبان،‌ ولسوال نام‌نهاد این گروه برای ولسوالی شورتپه ولایت بلخ کشته شده‌است.

رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان گفته است که شام روز گذشته شورشیان طالب بالای یک پوسته در ولسوالی مینگه جیگ حمله کردند که در نتیجه درگیری مولوی عبدالرحیم ولسوالی نام نهاد این گروه برای ولسوالی شورتپه همراه با ۳ تن از افرادش کشته شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟