واشنگتن پست: ولیعهد سعودی با هزینه کردن میلیون ها دالر چهره واقعی خود را نشان داد

  • انتشار: ۵ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادبین الملل
  • شناسه مطلب: 34873

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت شاهزاده قدرت‌طلب سعودی‌ها فقط در پی کسب وجهه اجتماعی و البته پول و قدرت است ولی علاقه وی به خانه‌های اشرافی و در زندان نگاه داشتن مخالفان، چهره واقعی وی را آشکار کرده است.

سرمقاله واشنگتن‌پست برای اثبات علاقه شاهزاده جوان به داشتن عظمت سلطنتی، به خرید یک قصر لوکس 300 میلیون دالری در فرانسه، تملک یک قایق تفریحی 550 میلیون دالری و پرداخت 450 میلیون دالر دیگر برای خرید گران‌ترین تابلوی نقاشی «لئوناردو داوینچی» اشاره کرده است.

واشنگتن پست بین محل تأمین بودجه این ارقام سرسام‌آور و اتفاقات اخیر عربستان، رابطه‌ای جالب برقرار کرده و نهایتاً هم در خصوص چهره واقعی نظام حاکم بر عربستان، اینگونه نظر داده:

«مطمئناً کمپین ضدفسادی که به دستگیری 159 تن از ثروتمندترین تجار، شاهزادگان و مقامات و گردآوری آنها در هتل 5 ستاره ریتز-کارلتون انجامید، چیزی بیش از شمیم قبضه کردن قدرت را به مشام می‌رساند. معضل فساد مانند لبریز شدن صبر نسل جوان عربستان، یک مشکل واقعی است اما با همه این اوصاف، هیچ وقت منتظر دیدن صحنه برگزاری دادگاه بازداشتی‌ها نباشید. ولیعهد به جای برگزاری دادگاه، در تلاش است که این اغنیاء را به امضای رسید پرداخت ده‌ها میلیارد دالر از اموالشان در ازای آزادی و خلاصی از تعقیب قانونی، مجبور کند.

این روشی زمخت و به دور از ظرافت است که انجامش از رژیمی خودکامه و مستبد برمی‌آید نه دولتی مدرن و قانون‌مدار».

این روزنامه آمریکایی در توصیفی ساده‌تر از تناقض میان اخبار دستگیری مفسدین عربستان به دستور بن سلمان و خرید گران‌ترین خانه جهان در فرانسه، به این نتیجه می‌رسد: «یک روی ولی‌عهد آن چیزی است که در برابر چشمان مردمش به نمایش می‌گذارد و روی دیگرش آن چیزی است که در درون خود دارد.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟