واشنگتن پست: نظامیان آمریکایی ممکن است مانند کوریا بطور نامحدود در افغانستان بماند

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 35951

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات خارجی می گوید که ارتش ایالات متحده آمریکا ممکن است حضورش را در افغانستان، را مانند کشورهای چون کوریا و بعضی از نقاط جهان به طور نامحدود حفظ کند.

روزنامه واشنگتن پست نوشته است؛ با توجه به این‌که بحث افغانستان تقریبا به‌طور کامل از گفت‌وگوهای ملی امریکا محو شده است، از نقطه‌نظر داخلی ایالات متحده، هزینه‌ی سیاسی تعهد مجدد این کشور به سال‌ها جنگ بیشتر در افغانستان نیز کاهش یافته است. در گفت‌وگوهای خصوصی، مقامات خارجی می‌گویند که ارتش امریکا ممکن است همانند حضورش در شبه‌جزیره‌ی کوریا و دیگر نقاط جهان، به‌طور نامحدود در افغانستان حضور داشته باشد.

در سال‌های آینده، ارتش امریکا امیدوار است که رقم نیروهای کوماندوی عملیات‌های ویژه‌ی افغانستان را دوبرابر و قوای هوایی این کشور را سه‌برابر کند. ایالات متحده از هم‌اکنون به فرستادن ۳ هزار سرباز بیشتر به افغانستان متعهد شده است. افزایش این رقم، تعداد مجموعی این نیروها را به ۱۴ و ۱۵ هزار تن می‌رساند. بسیاری از آن‌ها به کمک نیروهای زمینی گیرمانده‌ی افغان خواهند شتافت. با استفاده از نیروهای زمینی بیشتر، نیاز به هواپیماهای جنگی برای پوشش آن‌ها، بیشتر و بیشتر خواهد شد.

گروه‌های حقوق‌بشری از مدت‌ها پیش به این‌طرف نگرانی از این دارند که حملات هوایی بیشتر می‌تواند منجر به افزایش تلفات غیرنظامیان شود. با این‌حال مقامات نظامی می‌گویند که به‌رغم تشدید حملات هوایی، بر اساس آمار خود آن‌ها، تعداد تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل کاهش یافته است. خشونت جاری مانع تایید مستقلانه‌ی این ادعا می‌شود.

با این‌حال، گزارش‌های اخیر از عراق، توسط رسانه‌ها و گروه‌های نظارتی نشان می‌دهند که ارتش ایالات متحده به‌طور سیستماتیک تعداد تلفات غیرنظامیان را کمتر گزارش می‌داده است.

این در حالیست که پیش از این دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا گفته بود، تصمیم گرفته است که نظامیان آمریکایی در افغانستان باقی بمانند چرا که نمی خواهد با خروج این نظامیان گروههای افراطی در افغانستان قدرت بگیرند.

بعد از راهبرد ترامپ برای افغانستان، هزاران نظامی آمریکایی در افغانستان مستقر شده است و حملات هوایی این کشور نیز در نقاط مختلف افغانستان افزایش یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟