هیل: افزایش تعداد تلفات نظامیان آمریکایی در نتیجه انفجار بمب کنار جاده ای در افغانستان

  • انتشار: ۱ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32314

نتیجه یک گزارش وزارت دفاع آمریکا نشان می دهد، شمار نظامیان آمریکایی که در نتیجه انفجار بمب های کنار جاده ای در افغانستان جان خود را از دست داده اند، روند افزایشی به خود گرفته است.

به گزارش هیل، مفاد یک گزارش رسمی نشان می دهد که آمار تلفات نظامیان آمریکایی در افغانستان که در اثر بمب های کنار جاده ای جان خود را از دست می دهند، بطور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

بر اساس اسلایدی که از وزارت دفاع آمریکا به بیرون درج کرده و در خبرگزاری فرانسه منتشر شده است ،از ابتدای ماه آپریل سال جاری تا پایان ماه جون، تعداد 3043 نظامی آمریکای در 1143 حادثه جداگانه در افغانستان کشته و یا زخمی شده اند.

نگاهی مقایسه ای به میزان تلفات نظامیان آمریکایی در90 روز گذشته، به مدت زمانی سه ماه قبل از آن نشان دهند افزایش 8 درصدی وقوع حوادث ناشی از انفجار بمب های کنار جاده ای و افزایش 39 درصدی حملات منجر به مرگ و مجروحیت این نیروها در این حوادث بوده ایم.

بر اساس این گزارش، این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 ، 17 درصد افزایش نشان می دهد. در این باره یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا به فارین پالیسی گفته است که این وزارتخانه معمولا هر چند ماه یک بار پس از بررسی برخی اسناد طبقه بندی نشده را منتشر می کند. او به سئوال مطرح شده در این گزارش پاسخی نداد و فقط به این بسنده کرد که مدت هاست سازمان های تروریستی از این گونه بمب ها در عملیات خود استفاده می کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟