هویت یکی از عاملان انفجار آنکارا مشخص شد

  • انتشار: ۲۹ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 10870

دادستانی کل آنکارا هویت یکی از عاملان حملات انتحاری مقابل ایستگاه راه آهن این شهر به نام یونس امره آلاگوز را اعلام کرد.

همچنین اعلام شده که نفر دوم حمله انتحاری آنکارا نیز از طریق تصاویر ویدر محل حادثه مشخص شده و تحقیقات برای شناسای هویت وی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از آناتولی، تحقیقات اولیه حاکی از آن است که این فرد از یکی از کشورهای همسایه جنوبی ترکیه، برای انجام این حمله تروریستی به این کشور آمده بود.

دادستانی کل با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی این نهاد، برخی از اطلاعات و جزئیات، در خصوص مراحل تحقیقات حمله تروریستی که روز شنبه ۱۰ اکتبر سال جاری در مجاورت ایستگاه راه آهن شهر آنکارا رخ داد را به مردم ارائه کرد.

بر اساس این بیانیه چهار نفر در ارتباط با پیامهای توتیری در این رابطه  دستگیر شدند. سه نفر از آنها توسط دادستانی کل آزاد و یک نفر دیگر از آنها نیز توسط دادستانی کل ممنوع الخروج اعلام شده است.

دراین بیانیه همچنان آمده که ۲۰ نفر به اتهام مشارکت در حمله مذکور و کمک به دو حمله کننده انتحاری  تحت بازجویی قرار گرفته  بودند که ۱۱ نفز از آنها بازداشت شده اند.

پس از پایان تحقیقات ۴ نفر از بازداشت شدگان توسط دادستانی آزاد شدند، در خصوص ۶ مظنون دیگر نیز قرار بازداشت صادر شده و یک مظنون دیگر نیز جهت ارجاع به دادگاه کیفری انتقال یافت.در پی مشخص شدن جای مظنونین و تلاش برای  بازداشت آنان، برخی از رسانه ها غیر مسئولانه رفتار کردند و حرف اول نام و نام خانوادگی  برخی از مظنونان را در خبرهای خود اعلام کردند و باعث فرار ۹ نفر که به احتمال قوی با این حمله ارتباط داشتند، شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟