هواپیماهای جنگی ارتش پاکستان مناطق مرزی با افغانستان را بمباران کردند

  • انتشار: ۲ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 18389

حملات هوایی ارتش پاکستان علیه مواضع تروریست ها در مناطق شمال غربی این کشور که طی چندماه اخیر تقریبا متوقف شده بود، همزمان با آغاز دور جدید مبارزات ضدتروریستی این کشور، بار دیگر از سر گرفته شد.

ارتش پاکستان روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هواپیماهای جنگی نیروی هوایی روز گذشته مواضع تروریست ها را در مناطق مرزی (با افغانستان) در وزیرستان شمالی بمباران کردند.

براساس این گزارش، در این حملات یکی از مخفیگاه های تروریست ها منهدم شد و تعدادی از تروریست ها کشته شدند.

با توجه به اینکه مناطق یاد شده از جمله مناطق کوهستانی و دور افتاده است و نمایندگان هیچ یک از رسانه های پاکستان برای پوشش خبری یا تصویری تحولات و حملات ارتش به این مناطق، در محل حضور ندارند، نمی توان گزارش ها و آمار دقیقی از نتیجه عملیات های نظامی ارتش در مناطق یاد شده ارائه کرد.

حملات هوایی گسترده ارتش پاکستان علیه مواضع و مخفیگاه های تروریست ها در مناطق قبایلی شمال غرب این کشور، از سه سال پیش در قالب عملیات بزرگ ‘ضرب غضب’ و پس از حمله تروریستی مرگبار به مدرسه پیشاور در پاییز سال 1393 آغاز شد.

این حملات تا چند ماه پیش و تا قبل از بازنشسته شدن جنرال راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان ادامه داشت.

پس از انفجار انتحاری روز پنجشنبه گذشته در زیارتگاهی در جنوب ایالت سند که حدود 90 کشته و صدها مجروح برجای گذاشت، ارتش و سایر نیروهای مسلح پاکستان اقدامات ضدتروریستی در این کشور را تشدید کرده اند.

روز شبنه گذشته نیز ارتش پاکستان در گزارشی اعلام کرد که در عملیات های دقیق و بر اساس اطلاعات رسیده از نهادهای اطلاعاتی، بیش از یکصد تروریست را در روزهای اخیر از بین برده است.

هفته گذشته، هفته ای خونین برای پاکستان بود و بیش از یکصد نفر از مردم این کشور در حملات تروریستی و انفجارهای انتحاری در مناطق مختلف از جمله در شهر لاهور و جنوب ایالت سند، جان خود را از دست دادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟