هند 5 میلیون دلار به کودکان بیمار قلبی کمک میکند

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 9445

سفیر هند در کابل میگوید کشورش برای درمان کودکان مبتلا به بیماری سوراخ قلب 5 میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از افق نیوز، امر سینها، سفیر هند در کابل ضمن اعلام این خبر،  گفته است کشورش آمادگی دارد برای آموزش پزشکان افغانستان در هند نیز همکاری کند.

همزمان، رییس جمعیت هلال احمر گفته است شمار کودکانی که به بیماری سوراخ قلب دچاراند، روبه افزایش است وروزانه بیش از ده کودک در این اداره ثبت می‌شوند؛ اما، سره میاشت تنها توان درمان یک هزار کودک را در سال دارد.

امر سینها، سفیر هند در کابل گفته است: «من می‌دانم که رسید‌گی به تمام مشکلات در یک زمان امکان پذیر نیست؛ اما ما گام نخست و مهم را در این راستا برداشتیم و آن کمک با کودکانی است که با این بیماری به دنیا آمده اند،ما بسیار خرسند هستیم که در این مورد با شما شریک می باشیم؛ اما از همه مهمتر طرح شما است تا پزشکان را به این بیمارستان ها بفرستید تا آنها آموزش دیده و بتوانند خود کار شان را به پیش ببرند، بدون شک کودکان آینده سازان یک کشور هستند»

رییس هلال احمر کشور هم گفته است بیشترین علایم این بیماری در ولایت‌های بدخشان، هلمند، ننگرهار و خوست دیده شده و روزانه ۱۲ کودک مبتلا به این بیماری در کشور برای درمان ثبت این اداره می‌شوند.

روند تدوای کودکان مبتلا به بیماری سوراخ قلب، چهار سال پیش از سوی جمعیت هلال احمر کشور آغاز شد که تاکنون بیش از چهار هزار کودک مبتلا به این بیماری تداوی شده است.

درمان بیماری سوراخ قلب از دونیم تا چهار هزار دالر هزینه بر میدارد که زمینه تدواری آن تاکنون در داخل کشور میسر نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟