هند سالانه یک هزار بورسیه تحصیلی به افغانستان می دهد

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 35522

کومار گورف سرکنسول هند در هرات با اشاره به همکاری‌های طولانی مدت هند با افغانستان، گفت: هند سالانه به دانشجویان افغانستانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را دارند بیش از یک هزار بورسیه اعطاء می‌کند.

کومار گورف، سرکنسول هند در هرات در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر تداوم همکاری‌های هند با افغانستان گفت: هند سالانه به دانشجویان افغانستانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را دارند بیش از یک هزار بورسیه تحصیلی می‌دهد.

وی افزود: هند آمادگی دارد تا همه ساله برای تحت پوشش قرار دادن دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند، کمک کرده و این روند ادامه دارد.

گورف با تاکید بر تداوم همکاری‌های کشورش با افغانستان گفت: همکاری‌های گسترده میان دو کشور آغاز شده و در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زمینه‌های مختلفی در افغانستان ایجاد شده است.

از طرفی دیگر «محی الدین نوری» معاون والی هرات نیز بر افزایش همکاری‌های هند و افغانستان تاکید کرد و گفت: از مقامات کشور هند انتظار داریم تا به شهروندان هرات کمک کنند و در زمینه‌های مختلف همکاری‌های گسترده خود را با افغانستان ادامه دهند. وی از همکاری‌های کشور هند در به اتمام رساندن سد سلما هرات و آغاز کار دهلیز هوایی برای صادرات و واردات میان دو کشور نیز قدردانی کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟