هند حمایت های دفاعی از افغانستان را گسترش می دهد

  • انتشار: ۱۳ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15391

بعد از تنش ها بین افغانستان و پاکستان و سرد شدن روابط این دو کشور، هند در پی حمایت از افغانستان است، رسانه های هندی، ضمن اعلام این خبر گفته اند که هند حمایت های دفاعی را از افغانستان گسترش می دهد.

به گزارش اکونومیک تایمز هند، در پی تشدید تنش‌ها در روابط کابل – اسلام‌آباد، رئیس‌جمهور غنی در ماه جاری میلادی، به دهلی‌نو سفر خواهد کرد.

اکونومیک تایمز گزارش می دهد؛ دهلی‌نو قصد دارد علاوه بر 4 هلیکوپتر نظامی که به افغانستان کمک کرده، حمایت‌های دفاعی خود از کابل را گسترش دهد.

این رسانه هندی گزارش داد که افغانستان فهرستی جدید از سلاح‌های مورد نیاز خود از جمله هلیکوپترهای بیشتر، وسایل حمل و نقل سنگین و پشتیبانی قطعات را به دهلی‌نو ارائه کرده است.

هند نیز به افغانستان اطمینان داده که بخش زیادی از خواسته‌های کابل را تأمین خواهد کرد.

این در حالی است که «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع اعلام کرده بود که قدم شاه شهیم رئیس کل ستاد ارتش برای جلب همکاری‌های بیشتر هند در بخش‌ آموزش نیروهای امنیتی و همچنین ارسال چهارمین بالگرد تهاجمی هند به نیروی هوایی افغانستان به دهلی‌نو رفته است.

افغانستان و هند تفاهم‌نامه همکاری‌های استراتژیک را در ماه اکتبر 2011 میلادی امضاء کردند که بر مبنای آن هند به تقویت زیربناها از جمله جاده‌ها، صنعت کشاورزی، تجارت، آموزش نیروی انسانی و بالا بردن ظرفیت نیروهای امنیتی در افغانستان متعهد شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟