هند بدون توجه به فشار آمریکا، در حال فرستادن دومین محموله گندم از طریق چابهار به افغانستان است

  • انتشار: ۱۴ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیاقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 45869

رسانه های هندی اعلام کردند که این کشور دومین محموله گندم خود را از طریق بندر کاندلا در هند به چابهار ایران فرستاده است و هم اکنون این کشتی در این بندر پهلو گرفته تا محموله آن تخلیه شود.

سایت شیپینگ نیوز نوشته است که ارسال دومین محموله غلات هند به افغانستان با استفاده از بندر چابهار ایران نشان می دهد که هند تنها بر اساس منافع ملی خود عمل می کند.

هلنیک شیپینگ نیوز که به رصد فعالیت های تجاری دریایی در سطح بین المللی می پردازد، در صفحه هند خود اعلام کرد اولین کشتی حامل کانتینر های غلات هند که با مقصد افغانستان ارسال شده است، در بندر چابهار ایران واقع در جنوب شرق این کشور پهلو گرفته است.

اولین کشتی کاتتینری هند از مبدا بندر کاندلا این کشور و با مقصد افغانستان، در بندر چابهار ایران پهلو گرفته است.

این سایت نوشت: ارسال این محموله در زمانی صورت می گیرد که ایران برای کاستن همکاری های اقتصادی و قطع واردات نفت از ایران تحت فشار است.

ایرنا نوشته است، با توجه به گفته های مقام ایرانی، محموله این کشتی تخلیه خواهد شد و سپس این کانتینرها به افغانستان ارسال خواهند شد.

بندر چابهارکه در دریای عمان قرار گرفته است دسترسی هند به افغانستان از طریق دریا را آسان می کند. دولت هند متعهد به سرمایه گذاری 500 میلیون دالری برای توسعه چابهار شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟