همسر نتانیاهو دست به دامن داماد ترامپ شد   

  • انتشار: ۱۹ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 38038

رسانه های آمریکایی از تلاش سارا نتانیاهو همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اخذ تابعیت آمریکایی خبر دادند.

براساس این گزارش ، در جریان سفر نتانیاهو و همسرش به آمریکا، سارا نتانیاهو  در یک ملاقات خصوصی از کوشنر داماد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا  خواسته است تا برای وی و همسرش تابعیت آمریکایی بگیرد.

این اصرار همسر نتانیاهو به دلیل نگرانی از بازداشت وی و شخص بنیامین نتانیاهو است که اکنون به دلیل دست داشتن در پرونده های فساد تحت فشار است.

این در حالی است که جامعه صهیونیستی نیز به دلیل همین فسادها و نیز شکست های متعدد اسرائیل در جبهه های خارجی و رویارویی با جبهه مقاومت بشدت از وی ناراضی اند.

تلاش نتانیاهو برای فرافکنی بحران های اقتصادی و هویتی داخل به خارج از مرزهای سرزمین های اشغالی از جمله حمله به سوریه نتوانست بر فساد و ناتوانی وی سرپوش گذارد.

البته کوشنر که یک یهودی و از او بعنوان رابط صهیونیست ها و ترامپ یاد می شود گفته است که باید این موضوع را با ترامپ مطرح کند. اما بنظر می رسد این درخواست با واکنش منفی ترامپ یا دست کم مشاوران وی مواجه شود.

بویژه اینکه این روزها روابط کوشنر با ترامپ، سرد است تا آنجا که حتی قرار است کوشنر و ایوانکا ترامپ ، کاخ سفید را ترک کنند. بسیاری از تحلیلگران نیز براین باورند که کوشنر نقش مهی در تصمیم ترامپ برای انتقال پایتخت امریکا از تل آویو به قدس داشته است و از سویی دخالت های کوشنر هم، شانس ترامپ برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به شدت کاهش داده است.

بنیامین نتانیاهو به اتهام فساد، دریافت رشوه و کلاهبرداری از مدت ها پیش تحت بازجویی قرار گرفته و مهم ترین پرونده های فساد او دو پرونده 1000 و ۲۰۰۰و 3000 است که  پلیس رژیم صهیونیستی   از پایان تحقیقات در مورد پرونده 1000 خبر داد و تاکید کرد که ماه آینده نتایج این تحقیقات به دفتر دادستان کل ارائه خواهد شد.

پرونده «1000» به دریافت رشوه و کمک‌های مالی غیرقانونی خارجی، پرونده «۲۰۰۰» به سوء استفاده از قدرت و پرداخت رشوه به نشریه «یدیعوت آحرونوت» جهت حمایت و پوشش ویژه، و پرونده «3000» به زد و بند در جریان خرید زیردریایی‌های اتمی از آلمان مربوط است که در همه آنها نتانیاهو طرف اصلی ماجرا است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟